iklan

Monday, 22 July 2013

puding kastad berkuah





Daripada Sahal bin Said r.a. bahawa Rasulullah s.a.w. 

bersabda: Orang yang menyegerakan berbuka puasa setelah
masuk waktunya akan mendapat kebaikan yang berterusan.

Huraian Hadith: 

1. Orang yang berpuasa disunatkan segera berbuka setelah

 diyakini masuknya waktu Margrib, sebaliknya makruh 

hukumnya jika sengaja dilewat-lewatkan tanpa sebarang 

sebab yang munasabah.


2. Antara hikmah disunatkan agar segera berbuka puasa 

ialah supaya kita tidak tergesa-gesa dalam mengejar waktu

 solat di mana ia memberi kesempatan untuk kita rehat 

seketika sebelum mengerjakan solat Maghrib dan sebelum

 bergegas menunaikan solat Isyak dan Tarawikh pula 

selepasnya.



desert feberet kami semalam puding kastad berkuah.
dan alhamdulillah rezeki bila jiran sebelah hantar semangkuk mee kari he hee cukuplah tu kan.
anak2 menu from baram lah,
si kakak beli nasi ayam dan si abang belikan pau kacang dan satey.

setiap hari anak2 layan air milo ais je

14 comments:

  1. sedapnya...lama x buat puding tu. Kali ni bukan main malas...nak buat apa pun x jadi...smlm sy bg jiran puding karamel tu...dia siap bg air tebu pulak..bukan nak berbalas2. tp org memberi kita merasa...sib baik tak beli air tebu jugak, cam tau2 jek nak dapat....

    ReplyDelete
  2. sedapnya nampak!minta cikit!...

    ReplyDelete
  3. Nak puding semangkuk...sedapnyaa

    ReplyDelete
  4. Salam Mama sara..

    Puding tu, menggoda selera betul,sedap tu!

    ReplyDelete
  5. Mama Sara,tinggal kat mane ye, kalau dekat2 dengan Putrajaya rasa nak order kek karamel dengan biskut mazola tu, kalau jauh susah juga nak pergi ambil.

    ReplyDelete
  6. Sedap sangat mkn sejuk2 ni kak...lama x buatnya....

    ReplyDelete
  7. Kalau sempat saya memang akan memasak tapi selalunya kalau hari kerja banyaknya beli sahaja.

    ReplyDelete
  8. Mak aih terliuq cheq tengok puding koktel ni..terasa nyaman jer bila masuk ke tekak..tambah lak yg sejuk2...nyum..nyum..sdapnya

    ReplyDelete
  9. Salam kak..

    ui, memang sedap makan puding ni ketika berbuka..sejuk ja tekak..

    ReplyDelete
  10. Assalamualaikum sara..wah sedap menu arini...

    ReplyDelete
  11. Memng syok layan puding ni kan..uissshhh

    ReplyDelete
  12. puding kastard sedap nyaa.. nak resepii

    ReplyDelete
  13. wow.. your pudding custard looks soo yummy! :)

    ReplyDelete

kata-kata manis