Monday, 22 July 2013

puding kastad berkuah





Daripada Sahal bin Said r.a. bahawa Rasulullah s.a.w. 

bersabda: Orang yang menyegerakan berbuka puasa setelah
masuk waktunya akan mendapat kebaikan yang berterusan.

Huraian Hadith: 

1. Orang yang berpuasa disunatkan segera berbuka setelah

 diyakini masuknya waktu Margrib, sebaliknya makruh 

hukumnya jika sengaja dilewat-lewatkan tanpa sebarang 

sebab yang munasabah.


2. Antara hikmah disunatkan agar segera berbuka puasa 

ialah supaya kita tidak tergesa-gesa dalam mengejar waktu

 solat di mana ia memberi kesempatan untuk kita rehat 

seketika sebelum mengerjakan solat Maghrib dan sebelum

 bergegas menunaikan solat Isyak dan Tarawikh pula 

selepasnya.



desert feberet kami semalam puding kastad berkuah.
dan alhamdulillah rezeki bila jiran sebelah hantar semangkuk mee kari he hee cukuplah tu kan.
anak2 menu from baram lah,
si kakak beli nasi ayam dan si abang belikan pau kacang dan satey.

setiap hari anak2 layan air milo ais je

14 comments:

fazianbatrisyia said...

sedapnya...lama x buat puding tu. Kali ni bukan main malas...nak buat apa pun x jadi...smlm sy bg jiran puding karamel tu...dia siap bg air tebu pulak..bukan nak berbalas2. tp org memberi kita merasa...sib baik tak beli air tebu jugak, cam tau2 jek nak dapat....

Suzana Ibrahim said...

sedapnya nampak!minta cikit!...

Nurzakiah Hanum said...

sedapnya :)

Gee® said...

Nak puding semangkuk...sedapnyaa

ummiross said...

Salam Mama sara..

Puding tu, menggoda selera betul,sedap tu!

ummiross said...

Mama Sara,tinggal kat mane ye, kalau dekat2 dengan Putrajaya rasa nak order kek karamel dengan biskut mazola tu, kalau jauh susah juga nak pergi ambil.

Asyifa Mustaffa said...

Sedap sangat mkn sejuk2 ni kak...lama x buatnya....

JunAina said...

Kalau sempat saya memang akan memasak tapi selalunya kalau hari kerja banyaknya beli sahaja.

LiNa_Pg said...

Mak aih terliuq cheq tengok puding koktel ni..terasa nyaman jer bila masuk ke tekak..tambah lak yg sejuk2...nyum..nyum..sdapnya

Bbwana adienia said...

Salam kak..

ui, memang sedap makan puding ni ketika berbuka..sejuk ja tekak..

Umie Jazz said...

Assalamualaikum sara..wah sedap menu arini...

Rohah said...

Memng syok layan puding ni kan..uissshhh

tenku butang said...

puding kastard sedap nyaa.. nak resepii

♥ berrysweetprincess ♥ said...

wow.. your pudding custard looks soo yummy! :)

biskut kacang hijau

assalamualaikum   tqqq AlongRoz kongsi resei BISKUT KACANG PEAS Resepi :  AlongRoz@HomeKreation BAHAN-BAHAN:- ...