iklan

Saturday, 20 July 2013

bubur jagung yummyy

Dengan puasa juga, kita akan memperolehi 
kesihatan jasmani dan rohani. Sabda Nabi 
Muhammad s.a.w. yang bermaksud:"Berpuasalah
 kamu, tentu kamu akan sihat." Sabda Baginda 
Rasulullah s.a.w. lagi: "Perut besar itu adalah 
sarang penyakit dan banyak makan itu punca 
segala penyakit."

 ASSALAMUALAIKUM
hari ke 11 kita berada di bulan Ramadhan Al Mubarak. 


 hari ni ada peluang masak2, sb hari cuti kan. so kita layanlah 
menu pilihan. 
Semalam tengahari tu lari ke eons Big bila baca paper buttercup rega 2.99 . sambil beli butter nampak jagung ni pula dgn rega 99 sen so rembatlah 3 tongkol he heee memang dlm kepala menunya bubur jagung. jom layan


resepi, takyah kot ek, he hee rasanya semua tahu.
kita cuma ikut cara mak, hiris2 jagung kalu blh biar kasar2 sikit baru sedap. Pastu masuk santan , kita guna setengah biji je sb jagung kan dah lemak2. dan gula garam. Nak sedap tambah sikit sagu mata ikan.
masak kacau, jgn terlalu lama kalu pecah minyak x cantik.
so biar mengelegak dan rasa secukupnya. Dah siap
sedia utk desert waktu berbuka nanti.

SELAMAT BERBUKA 

6 comments:

  1. saalam mamasara
    dah terliur akak tengok bubur ni kejab lagi dah nk berbuka..

    ReplyDelete
  2. ni kalo en garpil tgk mesti mintak semangkuk...hihi
    dia hantu jagung...

    ReplyDelete
  3. Sedapnya....sempat x lg nk semangkuk????hehe

    ReplyDelete
  4. kalo ikut cara mak semuanya agak2 kan...hehe... ibu lah yg terhebat didapur... sedap nampak bubur jagung tu

    ReplyDelete
  5. Salam Mamasaranur...
    terasa nyaman time buka puasa n kena hiding bubur jagung...suke.

    ReplyDelete
  6. Assalamualaikum...Sara..mmg peberet keluarga bubur jagung ni...kena carik jangung ni...

    ReplyDelete

kata-kata manis