iklan

Thursday, 1 August 2013

biskut coklat chips


Assalamualaikum

Keajaiban-keajaiban yang terdapat pada 10 malam terakhir bulan ramadhan telah banyak disebutkan di dalam al-Qur’an maupun Sunnah. Diantaranya, pertama; terjadinya lailatul qadr yang merupakan malam di turunkannya al-Qur’an dan dicatatnya di lauhul mahfudz seluruh perkara yang akan terjadi di muka bumi pada tahun tersebut. Rasulullah saw. mewanti-wanti agar umatnya memperhatikan lailatul qadr pada 10 malam terakhir. Beliau bersabda:
 « تَحَرَّوْا لَيْلَةَ القَدْرِ في الوَتْرِ مِنَ العَشْرِ الأوَاخِرِ مِنْ رَمَضَانَ ».


Dahpun masuk bulan Ogos kan. macam terkejar-kejar masa ni
mcm2 nak buat. Ramadhan juga kian ke penghujung

ok jom layan biskut raya ni ye coklat chips. Tiaptahun memang kena buat sb anak2 suka makan
Buat dulu utk jiran sebelah yg order 3 balang, rumah punya blm lg kena tunggu cuti.

coklat chips

bahan-bahan

200 gm butter
180 gm gula perang
2 biji telur
1st soda
esen vanila
2 sb serbuk koko
150 coklat chips
150 gm badam 
300 gm tepung gandum

caranya

ayak tepung dan serbuk koko
sebatikan butter ,gula dan telur
masukkan tepung  akhir dgn coklat chips serta badam

btkkan dgn sudu dan bakar
150c 20 minit


10 comments:

  1. bahan2 dah beli tapi lum buat lagi.sabtu ni kot nak buat coklat chips ni

    ReplyDelete
  2. Assalamualaikum
    Salam ramadhan ke 23
    singgah sini pagi ni :)

    ReplyDelete
  3. Sama la kita kak...biskut wajib tiap thun ni la dia...anak2 suka mknnya...buatnya pun senang je kan...:-)

    ReplyDelete
  4. wahhh, rajinnya siap jiran tempah lagi. Mlm tadi ngantuk pun buat jugak 1 adunan, sebab anak dara sy berkobar nak tolong.

    ReplyDelete
  5. Sedapnyaaaa.....sebalang tak cukup oiiii

    ReplyDelete
  6. dari dulu memang suka sangat makan biskut ni Mama Sara... lagilah yang baru kuar oven, wangi je baunya!

    ReplyDelete
  7. Kita pon sama... Suka buat kukis nie....

    ReplyDelete

kata-kata manis