iklan

Wednesday, 10 July 2013

ayam goreng sedap



assalamualaikum

Selamat berpuasa semua 
masuk hari kedua kita berpuasa kan
apa menu semalam? he hee macam2 ada
agak sedih awal puasa tanpa en asben uwaaaaa...kalu tahun sudah tanpa asben sb sambut awal puasa kat kg tp thn ni lak sb asben ke Sabah . Biasa firstday puasa kat kg dgn makayah memang best, sahur sama2. Nak berbuka pun masak2 mcm2 menu. Kat sini
hari kerja berbuka kena beli apa yg patut.
Semalam  sempat beli samosa, satay dan nasi ayam je utk kakak dan si abang tu. Itupun bersesak2 kat pasar ramadhan.
tumpang keta kak lina, lewat dah 6.40 so sambar mana yg ada. 

lambat ke bazar  sb masih tinggal 3 beradik makayahnya blm ambil,
tak faham betul dgn para ibubapa ni dah sms, cakap mulut taska tutup kol 6 ptg tp 6 lebih tak sampai2 lg.
tak faham bahasa agaknya ....org yg kerja taska ni pun nak berbuka puasa gak hu huu

sabar je lah, inilah dugaan bulan puasa bg kami.

ok redakan bebelan dgn cerita ayam goreng lak k, ayam goreng memang feberet ramai nak lagi anak2 kita tu.
memang comfirm habis punya. Tak kira ayam goreng macamna pun kan

AYAM GORENG

1/2 ekor ayam-direbus dulu
pastu potong ikut suka ye
halia dan bawang putih-ditumbuk(yg ni agak-agaklah berapa byk yg suka )
letak 2 sudu besar kicap
2 sudu besar sos tiram

lumurkan kat ayam tadi dan diperapkan dahulu
kemudian blh goreng

siap hehee

7 comments:

  1. sedap nampak gambar.. respi ni boleh jgk kira macam ayam bakar tak?

    ReplyDelete
  2. assalamualaikum kak..
    nani lak tahun ni bersahur tambah adik sorang.. adik nani stay ngan nani kat sini 3 bulan.. tapi bulan ni dah last.. lepas practical ujong bulan ni dia balik kg semula.. sambung keje dia kat sana.. kesian akak.. kena tinggal... :D uwaaa..

    semalam nani cuma sempat goreng koew teow je.. yang lain mr mama wat.. sbb fiyya tak sihat dah ngamok nak nenen.. so terus kena stop masak... sib baik ada mr mama.. kalau tidak semua pakat2 kena tunggu fiyya ok baru leh makan.. mr mama masak ikan siakap sambal, kari kepala tenggiri panaskan je hari sblmnya punya.. sayor sawi + goreng terubuk masin.. tu je.. :)

    ReplyDelete
  3. assalam,

    memang sedap tu..boleh cuba nanti ni

    ReplyDelete
  4. Assalamualaikum...selamt berpuasa buat Kak Sara..klu ayam goreng macam ni, makan sahur pun sedappp ni...bangkit selera..nak buat pun mudah

    ReplyDelete
  5. Assalamualaikum sara..wah...berbuka dgn ayam goreng yea....

    ReplyDelete
  6. you have a great blog ^ ^
    you want to follow each other?
    follow me and let me know with a comment
    and follow you too :))


    kisses
    http://lemonchicbeautyfashion.blogspot.it/

    ReplyDelete

kata-kata manis