Skip to main content

cekodok pisang -breakfast sblm admit

assalamualaikum

SYUKUR kehadratNya yg Maha Esa diatas segala kurnianNya pada hambamu ini....Amin. Syukur masih diberi kesempatan utk terus menghirup udara di bumi Allah ini
Terima kasih tak terhingga pada yg mendoakan..Alhamdulillah
Hari ni Jumaat dtg lg, kalu minggu lepas Jumaat ni aku masih terlantar di katil hospital tp Jumaat kali ni gembira rasanya dapat duduk dlm rumah atas katil sendiri pula Aminnn
Itulah kan kadag2 sesuatu yg tak dijangka berlaku tanpa sempat kita berbuat apa2 pun. Itulah ketentuanNya
yg hanya Dia Mengetahui....
6 hari 5 malam, jangka masa yg lama buatku, setiap saat menghitung hari hu huu seblm ni kalaau admit cuma sehari semalam kat wad tu. Org yg penah melalui mungkin fahamlah perasaannya.
Nak balik nak balikkkkk sampai2 merayu-rayu kat Doc
 Insyaallah ada masa nanti cerita detik2 itu ye. Hari ni cuti Wesak Day kan ..dptlah santai2 kat rumah
selamat bercuti ye semua
cEKODOK PISANG NI menu lama sebenarnya sebelum kena admit lg. Tp tak sempat nak tulis apa2 cuma letakkan gambar pastu tup tup kena serang demam selsema, gastrik, terus tekanan darah turun tahap paling rendah dan sinus.
banyak jg kerja tergendala sepanjang minggu lepas. Hari Guru, hari Ibu jg tak dpt serta dah janji nak buat kek pun tak tertunai .....tp bila blk dpt jg hadiahnya he heee
ok jom layan mata , resepi cekodok paling suka yg gebus sb letak soda jadinya naik kembung2 sikit. Mungkin setengah suka yg rasa pisang lebih dan tak suka letak soda emmm lain selera kan. tp en asben yg hantu cekodok ni dua2 makan he hee janji cekodok

petang ni kita makan cekodok tepung pula

Comments

  1. This comment has been removed by the author.

    ReplyDelete
  2. Alhamduillah..dh blik umh dh...mmg rimas duk wad lama2 kn..apa kn daya lah kan.
    Selamat bercuti dan santai lah ye :-)

    ReplyDelete
  3. alhamdulillah..dah sihat dan dapat balik umah sendiri..mmg menyenangkan bila dpt tido atas katil sendiri kan..

    ReplyDelete
  4. syukur la dah balik rumah..mesti lega kan..apapun,home sweet home..dimana pun kita berada..rumah sendiri adalah tempat yang paling best.menu cekodok tu walaupun nampak simple tapi sedap..

    ReplyDelete
  5. Salam kak....sedapnya tgk cokodok akak ni...fiza tunggu resepinya yer kak...he he he

    sabar yer kak...sakit tu kan ujian dr ALlah untuk hambaNya...setiap sakit yg Allah beri tu dikurangkan dosa kita...sabar yer kak...=)

    ReplyDelete
  6. kak...jaga kesihatan...mkn jgn lupa plak...gastrik prut x bole kosong...harap makin tambah sihat la pasni....

    kan...kita x tau apa yg jdi kejap lgi...lpas ni..atau hri esok...yg mampunya...doa diberi kehidupan yg baik kan kak...mudah mudahan....

    sedap cekodok tu...lama x mkn...:-)

    ReplyDelete
  7. Alhmdllh dah dpt blk umh..smoga dberi kshtn yg baik mama.. cgkodok fav zila jgk..mkn pnas2 mmg sedap..

    ReplyDelete
  8. cekodok pisang ni memang sedap wat bf atau minum petang..tak kira masa dan cuaca..panas ka hujan ka layan ajer...
    ALhamdulillah dah makin sihat dan bokleh balik umah...mesti hepi bila bleh balik umah sendiri

    ReplyDelete
  9. huuuuu opis sy x cuti ler...x amek hr wesak

    mgu depan ni jummat baru cuti..replace for agong

    ReplyDelete
  10. Alhamdulillah..dah sihat Kak.. mmg tak selesa nak duk wad lama2..lagi anak2 tinggal kat rumah..isk sedih tau!.. sempat gak akak buat cekodok ni.. sedap je tgk..:)

    ReplyDelete

Post a Comment

kata-kata manis

Popular posts from this blog

bengkang ubi gula merah

 assalamualaikum 
apa khabar semua ye? alhamdulillah sehat2 hendaknyalah kanwalaupun penat sb baru balik dari Pulau Pangkor tp gagahkan jg wat entry tau. he hee semangat ni selepas mendengar taklimat2 disana . Rindu kalau tak buat enrty lebih 3 hariKe Pangkor bkn suka2 tp ikut boss ke Seminar, nanti next enrty kita wat ceritanya ye
ok hari ni nak cerita pasal kuih bengkang ubi kayu ni. Dulu ada tayang versi kuning sb letak gula putih tp kali ni tukar kaler coklat ni sb letak gula merah. Ubi ni dpt masa blk kg ujung cuti sekolah hari tu.Seminggu jglah baru rajin kopek dan parut ubi ni, sebaik masih elok sb tak ada luka2 pada ubi tu. So dptlah buat bengkang ni @ bingka org KL panggil kan. Aduhhh sedap weh layan bengkang ni, sgt2 lembut dan emmm sedaplah. wat utk sarapan mama pagi minggu he heee 
Masih resepi sama cuma ukuran agak lebih dari hari tu je dan kita tambah sedikit lg santan resepi dulu DISINI
okey sampai disini dulu ye....TQQQQ pada ucapkan hepi besday mendoakan yg baik2 dan ucap…

kuih lapis dwi warna

assalamualaikum
salam sejahtera semuaterima kasih banyak2 pada yg masih sudi kunjung dan memberi sepatah dua kata disini. Sangat2 menghargainya...semoga anda tak jemu utk dtg lagi ye
Agak sibuk sekarang ni kan, tentu semua sedia maklum, utk menjalankan tanggungjawab baru kini. Kepenatan jg sb tu siang dah tak dpt layan lappy, balik umah pula dlm keletihan kena layan anak2 pula. Kalu letak kepala je kat bantal memang terlelap teruslah he heeeok semalam hari ahad baru berkesempatan main masak2...kebetulan  sambil baking kek pisang pastu terus bancuh buat kuih lapis ni. Bolehlah wat utk sarapan.2 org anak daraku pula tak sehat demam on off je dlm minggu ni, selera makan pun kurang,,,emmm pening fikir nak kasi makan apa dah. 
Sedap jg layan kuih lapis ni , selak selapis-selapis macam budak kecik... ok resepi sama jg masih guna resepi k.ann dan sukatan digandakan shj. boleh tgk disini

 kuih lapis
sumber resepi kak ann Periuk Tanah. disiniolahan Mama Saranur (Sukatan digandakan)bahan-bahannya3 c…

semperit @biskut dahlia

 assalamualaikum
selamat berhari minggu semuahari ke 5 kita semua berada dalam bulan Ramadhan yg mulia inialhamdulillah, masih blh berpuasa dgn sempurna tanpa sebarang masalah. 
awal lg ikutkan nak baking biskut2 raya ni kan he hee tp terpaksa buat semperit ni awal sebenarnya sb ada request.nak makan2 dlm bulan puasa bukan utk raya. Tak kisahlah tu kantuan biskut ni nak wat kudapan . Katanya bila raya tak dan nak kunyah2 biskut lgalhamdulillah rezeki kita terima. Lagipun si kenit kat rumah ni pun duk usha suh buat biskut upin ipin ni he hee bolehlah wat kat dia sekali.Kali ni kita wat ikut resepi lain. Biasa resepi lama yg hanya tepung jagung, sgt2 gebus dan rapuh. Resepi kakak sulongkuini resepi rakan fb kak zu, jadi kita cp dari blog kak zu lah ye.tqqq kak zu



SEMPERIT
sumber kak zu
200 gm butter tanpa garam ~ 1cawan
3/4 cawan gula icing1 cawan tepung gandum, 1 cawan tepung jagung 1 cawan tepun custard 1 sudu kecil esen vanilla ~ tak letak 1 kuning telor ceri merah ~ hiasan


CARAnyaPutar but…