Skip to main content

jom MENGUNDI...sayangi MALAYSIA



Assalamualaikum semua

Berkibaran disana sini, sangattttttttt meriah macam2 ada he hee macam2 kaler sepanjang jalan2, kawasan perumahan, segala tiang2. Tak kira dimana sahaja. Biasa la tu kan bila sedia maklum  PM kesayangan telah umumkan pembubaran dan tarihk utk mengundi.
 Mari-marilah mari..... Lagu 2 jg berkumandang di tv. 
Foto

Buat kali kedua nak memangkah undi di sini. Paling teruja kali pertama nak menjalankan tugas sbgai petugas IT pd hari kejadian debar2 pun ada, ...harap2 semuanya lancar tiada kesilapan besar.
Paling penting tiada yg buruk berlaku kelak..isshhhh risau bebenor kan.......
Paling penting kita jalankan tanggUngjawab kita sebagai rakyat MALAYSIA ye..keluarlah utk mengUNDI k, pilihan masing2 shhhshhh rahsia tak ada org nampak masa memangkah tu.
For me tiada rahsia Dulu dan selamanya ...






ok sambung citer lain lak ye. Bulan lepas kami diberi peluang menonton filem kontroversi  TANDA PUTERA. Filem yg belum ditayangkan dan tidak dpt ditayangkan di atas sb2 ......
 mungkin selepas pilihanraya baru keluar citer ni.
Diatas alasan2 nya...katanya lah...Lakonan hebat dan cukup berkesan oleh pelakun2 hebat2 belaka antaranya Rusdi Ramli, Faezah Elai dan ramai lg pelakon2 hebat. 
Cerita ni sangat2 menyentuh hati, sebak itu je dpt dikatakan.takleh citer banyak2 takut tersalah bicara tp cukuplah andai dengar tema lagunya nyanyian Awie ni....fahami sendiri maksud tersirat.
berulang kali dengar .....kita akan faham.

Sayangi Malaysia....tanah air tercinta. 


Comments

  1. x sabar nak mengundi....wlaupun sy lom abis pantang...hehe...

    ReplyDelete
  2. wah semangat utk mgundi...jom2

    ReplyDelete
  3. yeay...mengundi..tapi lama x dengar lagu yang mari lah mari tu kan...skang sume lagu baru

    ReplyDelete
  4. skrg lagu mengundi versi baru...lagu anak muda..sedap gak dengar.

    ReplyDelete
  5. suka dgr lagu mgundi yg dulu2 best..jommm pangkah..:)

    ReplyDelete
  6. hehehe jom semua kita p mengundi, kak ruby pun dah x sbr ni, pangkah yg trbaik ye......

    ReplyDelete
  7. Kali ni acik macam x teruja nak mengundi.bila fikir dakwat kekal tu lemah semangat.kalau dah nama kekal..mau bertahun men'comotkan' jari nanti tu

    ReplyDelete
  8. Kali ni acik macam x teruja nak mengundi.bila fikir dakwat kekal tu lemah semangat.kalau dah nama kekal..mau bertahun men'comotkan' jari nanti tu

    ReplyDelete
    Replies
    1. Acik, he he bkn kekal selamanya x sampai beberapa je
      tp itulah utk membuktikan ketelusan seperti yg dikehendaki kan...

      Delete
  9. Jom keluar mengundi, undi Malaysia. hahaha Malaysia macam mana yang kita mahu. Yang aman damai dan maju. Insya Allah BN will be given a new mandate

    ReplyDelete

Post a Comment

kata-kata manis

Popular posts from this blog

bengkang ubi gula merah

 assalamualaikum 
apa khabar semua ye? alhamdulillah sehat2 hendaknyalah kanwalaupun penat sb baru balik dari Pulau Pangkor tp gagahkan jg wat entry tau. he hee semangat ni selepas mendengar taklimat2 disana . Rindu kalau tak buat enrty lebih 3 hariKe Pangkor bkn suka2 tp ikut boss ke Seminar, nanti next enrty kita wat ceritanya ye
ok hari ni nak cerita pasal kuih bengkang ubi kayu ni. Dulu ada tayang versi kuning sb letak gula putih tp kali ni tukar kaler coklat ni sb letak gula merah. Ubi ni dpt masa blk kg ujung cuti sekolah hari tu.Seminggu jglah baru rajin kopek dan parut ubi ni, sebaik masih elok sb tak ada luka2 pada ubi tu. So dptlah buat bengkang ni @ bingka org KL panggil kan. Aduhhh sedap weh layan bengkang ni, sgt2 lembut dan emmm sedaplah. wat utk sarapan mama pagi minggu he heee 
Masih resepi sama cuma ukuran agak lebih dari hari tu je dan kita tambah sedikit lg santan resepi dulu DISINI
okey sampai disini dulu ye....TQQQQ pada ucapkan hepi besday mendoakan yg baik2 dan ucap…

kuih lapis dwi warna

assalamualaikum
salam sejahtera semuaterima kasih banyak2 pada yg masih sudi kunjung dan memberi sepatah dua kata disini. Sangat2 menghargainya...semoga anda tak jemu utk dtg lagi ye
Agak sibuk sekarang ni kan, tentu semua sedia maklum, utk menjalankan tanggungjawab baru kini. Kepenatan jg sb tu siang dah tak dpt layan lappy, balik umah pula dlm keletihan kena layan anak2 pula. Kalu letak kepala je kat bantal memang terlelap teruslah he heeeok semalam hari ahad baru berkesempatan main masak2...kebetulan  sambil baking kek pisang pastu terus bancuh buat kuih lapis ni. Bolehlah wat utk sarapan.2 org anak daraku pula tak sehat demam on off je dlm minggu ni, selera makan pun kurang,,,emmm pening fikir nak kasi makan apa dah. 
Sedap jg layan kuih lapis ni , selak selapis-selapis macam budak kecik... ok resepi sama jg masih guna resepi k.ann dan sukatan digandakan shj. boleh tgk disini

 kuih lapis
sumber resepi kak ann Periuk Tanah. disiniolahan Mama Saranur (Sukatan digandakan)bahan-bahannya3 c…

semperit @biskut dahlia

 assalamualaikum
selamat berhari minggu semuahari ke 5 kita semua berada dalam bulan Ramadhan yg mulia inialhamdulillah, masih blh berpuasa dgn sempurna tanpa sebarang masalah. 
awal lg ikutkan nak baking biskut2 raya ni kan he hee tp terpaksa buat semperit ni awal sebenarnya sb ada request.nak makan2 dlm bulan puasa bukan utk raya. Tak kisahlah tu kantuan biskut ni nak wat kudapan . Katanya bila raya tak dan nak kunyah2 biskut lgalhamdulillah rezeki kita terima. Lagipun si kenit kat rumah ni pun duk usha suh buat biskut upin ipin ni he hee bolehlah wat kat dia sekali.Kali ni kita wat ikut resepi lain. Biasa resepi lama yg hanya tepung jagung, sgt2 gebus dan rapuh. Resepi kakak sulongkuini resepi rakan fb kak zu, jadi kita cp dari blog kak zu lah ye.tqqq kak zu



SEMPERIT
sumber kak zu
200 gm butter tanpa garam ~ 1cawan
3/4 cawan gula icing1 cawan tepung gandum, 1 cawan tepung jagung 1 cawan tepun custard 1 sudu kecil esen vanilla ~ tak letak 1 kuning telor ceri merah ~ hiasan


CARAnyaPutar but…