Skip to main content

bila dah remaja



aiseyyyyyy dah  remaja ank bujang sorang ni
tengokkk tu kan masa cuti nak keluar dgn kawan-kawan je dah. Dah pandai melaram jg, kalu dulu tak kisah baju apa kasut apa tp skrang aduhhhhh nak baju ada jenama pulak tu

sekrg awal tahun kat sekolah sibuk dgn latihan sukan pula, apalagi minggu lepas cari reket, bulu tangkis, minggu ni nk masuk games berpasukan pula, futsal hu huuu kopak mama 
kasut???? emmm nk al-ikhsan, sebaik tgh less

anak2 zaman sekarang........tak sama kita dulu,walaupun selalu duk cerita masa zaman mama abah jarang meminta dan tak pernah  meminta pun, apa yg diberi makayah itulah dipakai, tak juga berani merungut wlpun tak puashati...kan kan


itulah hakikat perubahan zaman dulu dan sekarang



Comments

  1. salam kak...kejap je kan masa berlalu...tgk2 anak2 dah besar....sama la cam anak dara fiza...sejak dua menjak ni dah x suka pakai seluar...dia selesa pakai baju kurung...jubah...alhamdulillah la...x pening dah kepala...ha ha ha

    ReplyDelete
    Replies
    1. wslm Fiza
      betul tu masa berlalu pantas...anak2 semakin besar kita pula bertambah tua he heee
      tu baru 3 orang kan Fiza, Ank dara akak 12 tahun emmm thn depan masuk sek men belum tahu apa ragamnya pula ..

      Delete
  2. Salam Mamasara...dah ada "cowok" ek...hehe...

    ReplyDelete
    Replies
    1. ye Rahel he he cowoknya baru masuk alam remaja gitu..

      Delete
  3. Replies
    1. Ank bujang sorang tp permintaannya buat mama pengsan he he

      Delete
  4. dah beasar yerk anak.. zaman dulu dan sekarang manakan sama..
    teringat gak dulu bapak selalu sebut kisah dia zaman dulu..
    sdalam hati duk kata gak mana sama apak.. sekarang padan muka...

    ReplyDelete
    Replies
    1. tak sama Cho, dulu lain sekarg lain he heee

      Delete
  5. jadi mak bapak zaman sekarang kena ada banyak duit..itu yg kak zu rasakan lah..bila anak anak minta itu ini tak diberi rasa kasihan pulak...

    ReplyDelete
  6. Betul k zu, sbgai ibu memang x sampai hati, sampaikan kita x beli apa2 asalkan keperluan ank tertunai hu hu. Kat KL lglah kzu kebykan family jenis berada

    ReplyDelete
  7. Anak-anak zaman sekarang yg dari kecil-kecil dah memang terdedah dengan maklumat dan jenama di hujumg jari.

    ReplyDelete
  8. ooouh....dah ada anak teruna dah ye.....budak sekarang terbuka...kita dulu nak apa pendam je....sebab dah tahu susah nak dapat...sekarang nie cakap je mesti dapat......

    ReplyDelete
  9. Assalamualaikum Kak...Emmm masa berubah, zaman pun berubah, dan demand anak2 juga berubah mengikut peredaran zaman kan....

    ReplyDelete
  10. btl tue mama..mmsing dh pandai nk bergaya tue..tgh naik katakan..:)

    ReplyDelete
  11. As'salam Sara.. memang betul bagai diakta. anak2 zaman IT ni bukan sama macam kita dulu. anak kak ct pun sama juga dah pandai meminta itu ini. berbeza dengan kakak dia tak kisah apa yang diberi itulah yang akan dipakai. itu yang dikatakan zaman dah berubah.

    terima kasih singgah dan menceriakan blog Dapur CT ya :)

    ReplyDelete
  12. ibu bapa zaman skrg kena bersedia dr segi mental dan fizikal kan...mmg jauh beza dulu dan sekarang

    ReplyDelete

Post a Comment

kata-kata manis

Popular posts from this blog

bengkang ubi gula merah

assalamualaikum 
apa khabar semua ye? alhamdulillah sehat2 hendaknyalah kan walaupun penat sb baru balik dari Pulau Pangkor tp gagahkan jg wat entry tau. he hee semangat ni selepas mendengar taklimat2 disana . Rindu kalau tak buat enrty lebih 3 hari Ke Pangkor bkn suka2 tp ikut boss ke Seminar, nanti next enrty kita wat ceritanya ye
ok hari ni nak cerita pasal kuih bengkang ubi kayu ni.  Dulu ada tayang versi kuning sb letak gula putih tp kali ni tukar kaler coklat ni sb letak gula merah. Ubi ni dpt masa blk kg ujung cuti sekolah hari tu. Seminggu jglah baru rajin kopek dan parut ubi ni, sebaik masih elok sb tak ada luka2 pada ubi tu. So dptlah buat bengkang ni @ bingka org KL panggil kan. Aduhhh sedap weh layan bengkang ni, sgt2 lembut dan emmm sedaplah.  wat utk sarapan mama pagi minggu he heee 
Masih resepi sama cuma ukuran agak lebih dari hari tu je dan kita tambah sedikit lg santan  resepi dulu DISINI
okey sampai disini dulu ye....TQQQQ pada ucapkan hepi besday mendoakan yg baik2 dan ucap…

kuih lapis dwi warna

assalamualaikum
salam sejahtera semua terima kasih banyak2 pada yg masih sudi kunjung dan memberi sepatah dua kata disini. Sangat2 menghargainya... semoga anda tak jemu utk dtg lagi ye
Agak sibuk sekarang ni kan, tentu semua sedia maklum, utk menjalankan tanggungjawab baru kini. Kepenatan jg sb tu siang dah tak dpt layan lappy, balik umah pula dlm keletihan kena layan anak2 pula. Kalu letak kepala je kat bantal memang terlelap teruslah he heee ok semalam hari ahad baru berkesempatan main masak2...kebetulan  sambil baking kek pisang pastu terus bancuh buat kuih lapis ni. Bolehlah wat utk sarapan. 2 org anak daraku pula tak sehat demam on off je dlm minggu ni, selera makan pun kurang,,,emmm pening fikir nak kasi makan apa dah. 
Sedap jg layan kuih lapis ni , selak selapis-selapis macam budak kecik... ok resepi sama jg masih guna resepi k.ann dan sukatan digandakan shj. boleh tgk disini

 kuih lapis
sumber resepi kak ann Periuk Tanah. disini olahan Mama Saranur (Sukatan digandakan) bahan-bahannya 3 c…

semperit @biskut dahlia

assalamualaikum
selamat berhari minggu semua hari ke 5 kita semua berada dalam bulan Ramadhan yg mulia ini alhamdulillah, masih blh berpuasa dgn sempurna tanpa sebarang masalah. 
awal lg ikutkan nak baking biskut2 raya ni kan he hee tp terpaksa buat semperit ni awal sebenarnya sb ada request. nak makan2 dlm bulan puasa bukan utk raya. Tak kisahlah tu kan tuan biskut ni nak wat kudapan . Katanya bila raya tak dan nak kunyah2 biskut lg alhamdulillah rezeki kita terima. Lagipun si kenit kat rumah ni pun duk usha suh buat biskut upin ipin ni he hee bolehlah wat kat dia sekali. Kali ni kita wat ikut resepi lain. Biasa resepi lama yg hanya tepung jagung, sgt2 gebus dan rapuh. Resepi kakak sulongku ini resepi rakan fb kak zu, jadi kita cp dari blog kak zu lah ye. tqqq kak zu



SEMPERIT
sumber kak zu
200 gm butter tanpa garam ~ 1cawan
3/4 cawan gula icing 1 cawan tepung gandum, 1 cawan tepung jagung 1 cawan tepun custard 1 sudu kecil esen vanilla ~ tak letak 1 kuning telor ceri merah ~ hiasan


CARAnya Putar but…