Skip to main content

selamat hari ulangtahun ke 13...abang Is


Semalam 5 Januari genap sudah 13 tahun usia anak bujang sorang ni..hero sorang ni memang lain dari yg lain
masa kecik boleh tahan lasaknya....macam2 dah berlaku kat dia ni.
jatuh sana jatuh sini benjol sana sini he he
paling tak lupa masa thn satu kat sekolahnya tercedera...terkejut bila cikgu call suruh dtg sekolah huwaaaa berjahit kat dahinya tu tau..bukan sekali tp berkali-kali sampai cikgu pun kenal sgt he he


yg susahnya nak jaga abg is ni sb makanan tu....sakit poket sbnya  he he org lain makan nasi tp dia makan ayam goreng je.
dari thn 1 mama kena g sekolah jelaskan kat makcik kantin yg dia tak makn nasi tp tghari dptlah dia air kotak dan roti
  Dari kecik lebih rapat dgn maklongnya...dah macam mak pun
tak kisah mama ada atau tak...Abg is jg sgt2 berdikari satu kelebihannya.
 sgt suker xtvt lasak...
pantang jumpa ni..

dah besar ni dah tak nak bergambar pun...jenuh nak suruh la pulak
apapun harapan dan doa mama abg is akan sentiasa beroleh kejayaan kelak di dunia dan jg akhirat..sentiasa sehat dan tidak lupakan mama dan abah 
amin

Comments

  1. Happy Besday pada abg long... semuga doa mamanya termakbul...

    ReplyDelete
  2. selamat hari lahir utk abang long..semoga menjadi anak yg amat menyenangkan mama dan ayah ...

    ReplyDelete
  3. hepi besday buat abang is...moga menjadi anak yang soleh dan sentiasa membahagiakan ibu bapa...

    ReplyDelete
  4. happy birthday abang is...
    boleh tahan gak lasaknyer.. rupa cam pendiamjer..
    semoga abang is belajar rajin2 dan menjadi anak kesayangan ibu ayah sampai bila-bila

    ReplyDelete
  5. Happy birthday abang Is, semuga berjaya dunia khirat. Dah remaja memang anak2 dah tak suka bergambar

    ReplyDelete
  6. hppy besday abg Is...moga mjadi anak yg soleh n rajin2 bljr yea...biase la tu kak...dh bujang dh malu la tu nk bgambar2..hehe

    ReplyDelete
  7. happy birthday ensem boy.. Semoga berjaya dunia akhirat..

    ReplyDelete
  8. semoga dirahmati Allah dan mnjadi anak yg soleh..

    ReplyDelete
  9. selamat ulangtahun..semoga menjadi anak yg soleh..

    salam kenal & follow sini

    ReplyDelete
  10. SELAMAT HARI LAHIR UTK ABG IS...semoga doa mamamu dimakbulkn oleh Allah.Jg semoga Abg Is menjadi abg tg baik & tauladan tuk adik2.Aminnn

    ReplyDelete
  11. selamat hari ulang tahun Abang Is.. Semoga membesar menjadi anak yang soleh.. In Shaa Allah.. Aminn

    ReplyDelete
  12. Untie dtg lewat nk ucap bthday nie..hppy belated bthday abg is..mogs jadi ank yg soleh..

    ReplyDelete

Post a Comment

kata-kata manis

Popular posts from this blog

bengkang ubi gula merah

assalamualaikum 
apa khabar semua ye? alhamdulillah sehat2 hendaknyalah kan walaupun penat sb baru balik dari Pulau Pangkor tp gagahkan jg wat entry tau. he hee semangat ni selepas mendengar taklimat2 disana . Rindu kalau tak buat enrty lebih 3 hari Ke Pangkor bkn suka2 tp ikut boss ke Seminar, nanti next enrty kita wat ceritanya ye
ok hari ni nak cerita pasal kuih bengkang ubi kayu ni.  Dulu ada tayang versi kuning sb letak gula putih tp kali ni tukar kaler coklat ni sb letak gula merah. Ubi ni dpt masa blk kg ujung cuti sekolah hari tu. Seminggu jglah baru rajin kopek dan parut ubi ni, sebaik masih elok sb tak ada luka2 pada ubi tu. So dptlah buat bengkang ni @ bingka org KL panggil kan. Aduhhh sedap weh layan bengkang ni, sgt2 lembut dan emmm sedaplah.  wat utk sarapan mama pagi minggu he heee 
Masih resepi sama cuma ukuran agak lebih dari hari tu je dan kita tambah sedikit lg santan  resepi dulu DISINI
okey sampai disini dulu ye....TQQQQ pada ucapkan hepi besday mendoakan yg baik2 dan ucap…

kuih lapis dwi warna

assalamualaikum
salam sejahtera semua terima kasih banyak2 pada yg masih sudi kunjung dan memberi sepatah dua kata disini. Sangat2 menghargainya... semoga anda tak jemu utk dtg lagi ye
Agak sibuk sekarang ni kan, tentu semua sedia maklum, utk menjalankan tanggungjawab baru kini. Kepenatan jg sb tu siang dah tak dpt layan lappy, balik umah pula dlm keletihan kena layan anak2 pula. Kalu letak kepala je kat bantal memang terlelap teruslah he heee ok semalam hari ahad baru berkesempatan main masak2...kebetulan  sambil baking kek pisang pastu terus bancuh buat kuih lapis ni. Bolehlah wat utk sarapan. 2 org anak daraku pula tak sehat demam on off je dlm minggu ni, selera makan pun kurang,,,emmm pening fikir nak kasi makan apa dah. 
Sedap jg layan kuih lapis ni , selak selapis-selapis macam budak kecik... ok resepi sama jg masih guna resepi k.ann dan sukatan digandakan shj. boleh tgk disini

 kuih lapis
sumber resepi kak ann Periuk Tanah. disini olahan Mama Saranur (Sukatan digandakan) bahan-bahannya 3 c…

semperit @biskut dahlia

assalamualaikum
selamat berhari minggu semua hari ke 5 kita semua berada dalam bulan Ramadhan yg mulia ini alhamdulillah, masih blh berpuasa dgn sempurna tanpa sebarang masalah. 
awal lg ikutkan nak baking biskut2 raya ni kan he hee tp terpaksa buat semperit ni awal sebenarnya sb ada request. nak makan2 dlm bulan puasa bukan utk raya. Tak kisahlah tu kan tuan biskut ni nak wat kudapan . Katanya bila raya tak dan nak kunyah2 biskut lg alhamdulillah rezeki kita terima. Lagipun si kenit kat rumah ni pun duk usha suh buat biskut upin ipin ni he hee bolehlah wat kat dia sekali. Kali ni kita wat ikut resepi lain. Biasa resepi lama yg hanya tepung jagung, sgt2 gebus dan rapuh. Resepi kakak sulongku ini resepi rakan fb kak zu, jadi kita cp dari blog kak zu lah ye. tqqq kak zu



SEMPERIT
sumber kak zu
200 gm butter tanpa garam ~ 1cawan
3/4 cawan gula icing 1 cawan tepung gandum, 1 cawan tepung jagung 1 cawan tepun custard 1 sudu kecil esen vanilla ~ tak letak 1 kuning telor ceri merah ~ hiasan


CARAnya Putar but…