Skip to main content

bluebery crepe 2013

"Takutlah kamu kepada Allah di mana saja kamu berada dan susulilah keburukan dgn perbuatan kebaikan, pasti akan menghapuskannya." 

<hadis Riwayat Tirmizi>


ASSALAMUALAIKUM & SALAM SEJAHTERA

Selamat datang 2013....selamat tinggal 2012
semoga semua ceria2 di tahun baru ini walaupun kehidupan  ada duka...
doakan yg terbaik..agar kehidupan yg akan mendatang  jg baik2

Tiapkali Tahun baru lepak di rumah ...kemas mengemas dan sambil tu siap sedia utk memulakan sessi persekolahan ...dah biasa gitu
w/pun teringin jg nak nk g Dataran he he angan2 je lah
dahpun  tau en asben memang tak akan gemar hu huu
ok baru2 ni sempat buat crepe blueberry, ye la kan asyik tgk crepe durian, skrg crepe oreo dan macam2 crepe
teringin jugalah he he akhirnya pilihanku bluebery...salah satu sebab kot2 la anak2 nk rasa sb kalu durian tu sah2lah budak2 ni tak suker makan...kecuali abahnya he heee
ouwhh ok jeee  bolehlah kan tepung dadar berintikan cream pastu bila bila letakkan blueberry jadi masam2 manis berkrim. Kalau dc tu entahlah rasanya camna maybe pengemar durian sgt suker . Tapi bg teman lebih gemar makan durian semata-mata..fresh2 yg baru jatuh kedebummm tu...
kurang gemar bila dicampur dgn makanan lain, kecuali makn ngan pulut santan 0r cedodok duyan
Resepi cilok dari dapur Rahel boleh intai2 resepinya kat dapur Rahel http://rahelblog-rahel.blogspot.com 
tq ye Rahel

ok jom layan mata pulak sb esok rutin harian kembali bermula 

 SELAMAT THN BARU dan JUMPA LAGI




Comments

  1. wahhh!!! purple karer crepe tu... yuummyy nya...

    ReplyDelete
  2. Slmt Tahun Baru Mama... sedapnya crepe bbery tu...

    ReplyDelete
  3. sedapnya bbery crepe ni...
    skrg mcm2 bole bubuh dlmnya...

    slmt thn baru......

    ReplyDelete
  4. slmat thun baru mama:)..crepe kasi seketul nk rasa nie:)

    ReplyDelete
  5. Slmt tahun baru 2013 buat mamasaranur.
    crepe bbery nampak sedap...
    Cantik view kat Lumut tu...ceria anak2 mandi manda...

    ReplyDelete
  6. slmt thn bru Mama Sara...
    wah bcrepe jugak akhirnya ye..hihi..blueberry crepe mmg sedap

    ReplyDelete
  7. selamat tahun baru..awal awal tahun dah tunjuk gambar makanan..yummy..

    ReplyDelete
  8. selamat tahun baru nuri...
    sedap ke crepe blueberry? masam2 manis mesti sedap kan? aritu dah rasa crepe durian.. oklah juga.. biasa2 je rasanya.. cuma kalau durian byk baiklah mkn durian fresh je dari buat crepe yg byk kerja tu.. hehe... rasa mcm mkn durian je... mungkin kalau luar musim barulah rasa sedap layan dc tu kot.. cuma kelebihannya.. crepe nampak sangat comel.. sesuai utk hidangan temanu..

    re: resepi apam polkatots tu dulu akak dah pernah kongsi.. resepi sama je akak guna iaitu resepi lilydvalley.. boleh cari kat apam dot2 versi ladybird tu...

    ReplyDelete
  9. salam kenal :)
    wahh sedapnye nampak bluberry crepe ni, yummy! :)

    ReplyDelete
  10. petang2 ni tgk blueberry crepe ni, laparnya rasa

    selamat tahun baru

    ReplyDelete
  11. Sama lah dengan Ros. Lebih suka buah durian. Entah kenapa durian crepe tak boleh diterima dek tekak ni. Huhu.. bluberry crepe ni tak penah rasa lagi. Nampak menarik, sebab Ros ni peminag purple :-) hihi

    ReplyDelete
  12. Sama lah dengan Ros. Lebih suka buah durian. Entah kenapa durian crepe tak boleh diterima dek tekak ni. Huhu.. bluberry crepe ni tak penah rasa lagi. Nampak menarik, sebab Ros ni peminag purple :-) hihi

    ReplyDelete
  13. Sama lah dengan Ros. Lebih suka buah durian. Entah kenapa durian crepe tak boleh diterima dek tekak ni. Huhu.. bluberry crepe ni tak penah rasa lagi. Nampak menarik, sebab Ros ni peminag purple :-) hihi

    ReplyDelete

Post a Comment

kata-kata manis

Popular posts from this blog

bengkang ubi gula merah

assalamualaikum 
apa khabar semua ye? alhamdulillah sehat2 hendaknyalah kan walaupun penat sb baru balik dari Pulau Pangkor tp gagahkan jg wat entry tau. he hee semangat ni selepas mendengar taklimat2 disana . Rindu kalau tak buat enrty lebih 3 hari Ke Pangkor bkn suka2 tp ikut boss ke Seminar, nanti next enrty kita wat ceritanya ye
ok hari ni nak cerita pasal kuih bengkang ubi kayu ni.  Dulu ada tayang versi kuning sb letak gula putih tp kali ni tukar kaler coklat ni sb letak gula merah. Ubi ni dpt masa blk kg ujung cuti sekolah hari tu. Seminggu jglah baru rajin kopek dan parut ubi ni, sebaik masih elok sb tak ada luka2 pada ubi tu. So dptlah buat bengkang ni @ bingka org KL panggil kan. Aduhhh sedap weh layan bengkang ni, sgt2 lembut dan emmm sedaplah.  wat utk sarapan mama pagi minggu he heee 
Masih resepi sama cuma ukuran agak lebih dari hari tu je dan kita tambah sedikit lg santan  resepi dulu DISINI
okey sampai disini dulu ye....TQQQQ pada ucapkan hepi besday mendoakan yg baik2 dan ucap…

kuih lapis dwi warna

assalamualaikum
salam sejahtera semua terima kasih banyak2 pada yg masih sudi kunjung dan memberi sepatah dua kata disini. Sangat2 menghargainya... semoga anda tak jemu utk dtg lagi ye
Agak sibuk sekarang ni kan, tentu semua sedia maklum, utk menjalankan tanggungjawab baru kini. Kepenatan jg sb tu siang dah tak dpt layan lappy, balik umah pula dlm keletihan kena layan anak2 pula. Kalu letak kepala je kat bantal memang terlelap teruslah he heee ok semalam hari ahad baru berkesempatan main masak2...kebetulan  sambil baking kek pisang pastu terus bancuh buat kuih lapis ni. Bolehlah wat utk sarapan. 2 org anak daraku pula tak sehat demam on off je dlm minggu ni, selera makan pun kurang,,,emmm pening fikir nak kasi makan apa dah. 
Sedap jg layan kuih lapis ni , selak selapis-selapis macam budak kecik... ok resepi sama jg masih guna resepi k.ann dan sukatan digandakan shj. boleh tgk disini

 kuih lapis
sumber resepi kak ann Periuk Tanah. disini olahan Mama Saranur (Sukatan digandakan) bahan-bahannya 3 c…

semperit @biskut dahlia

assalamualaikum
selamat berhari minggu semua hari ke 5 kita semua berada dalam bulan Ramadhan yg mulia ini alhamdulillah, masih blh berpuasa dgn sempurna tanpa sebarang masalah. 
awal lg ikutkan nak baking biskut2 raya ni kan he hee tp terpaksa buat semperit ni awal sebenarnya sb ada request. nak makan2 dlm bulan puasa bukan utk raya. Tak kisahlah tu kan tuan biskut ni nak wat kudapan . Katanya bila raya tak dan nak kunyah2 biskut lg alhamdulillah rezeki kita terima. Lagipun si kenit kat rumah ni pun duk usha suh buat biskut upin ipin ni he hee bolehlah wat kat dia sekali. Kali ni kita wat ikut resepi lain. Biasa resepi lama yg hanya tepung jagung, sgt2 gebus dan rapuh. Resepi kakak sulongku ini resepi rakan fb kak zu, jadi kita cp dari blog kak zu lah ye. tqqq kak zu



SEMPERIT
sumber kak zu
200 gm butter tanpa garam ~ 1cawan
3/4 cawan gula icing 1 cawan tepung gandum, 1 cawan tepung jagung 1 cawan tepun custard 1 sudu kecil esen vanilla ~ tak letak 1 kuning telor ceri merah ~ hiasan


CARAnya Putar but…