iklan

Sunday, 4 November 2012

perkhemahan perdana unit beruniform


ASSALAMUALAIKUM

Sebelum bermula cuti persekolahan akhir tahun, nak update xtvt2 anak bujang sorang ni. Tahun depan akan melangkah ke alam persekolahan menengah pula, alahai cepatnya kan
inilah xtvt yg yg ditunggu oleh Abg Ais dari awal2 lagi bila guru duk canang...kem perkhemahan.
dia memang seronok tp makayah yg risau bukan apa tentang makan2 dia sepanjang 3 hari nanti. Pelajar2 lain tentulah menunya nasi emmm si abang ni pula??? ha ha jadinya terpaksalah beli bekalan sendiri dgn ,,roti, biskut2 coklat2 dia. 
Satu beg pakaian  satu beg makanan kalau pelajar lain bw satu beg dia 3 beg he he
Cara pasang khemah dah practice seminggu sblm bermula tu

Macam tahun2 sudah SRAI TMN KERAMAT akan mengadakan kem perkhemahan untuk tahun 6
Khas utk thn 6 selepas habis je UPSR & PSRA
memang ditunggu ni..kemain suker anak2 yg aktif ni.
Bertempat di NUR LAMAN BESTARI Ulu Yam diadakan selama 3 hari 2 malam. Waktu persekolahan iaitu selasa, rabu dan khamis.Dari awal tahun simpan duit utk bayarannya hu hu RM190. Pelajar thn 6 SRAI ni seramai 102 org dan semuanya terlibat kali ni, kata cikgu
pelajar thn 6 tahun 2012 memang besttsebelum bergerak dengar dulu taklimat cikgu Hazriq ye adik2 he he tekun tu mendengor..


  

siap naik bas yg telah disediakan....Selamat jalan


gambar2 sekitar kem yg dicp dari fb Cik Hazriq.
sekadar kenangan di masa akan datang







esok sambung xtvt jalan2 ke Perak ...naik bas lg he he D

9 comments:

  1. Salam mama saraNur..xtvt camni mmg menjadi kesukaan anak2 kita..tambah2 klu dpt naik bas tu.Syok bkn main..kita mak-ayah jer yg risau kat umah :)

    ReplyDelete
    Replies
    1. ye k.azatie...suker sgt ank2. mcnm kita dulu jgk kan naik bas rombongan wah syokk ye

      Delete
  2. Anak-anak zaman sekarang tak lasak macam zaman kita dulu yang bermain lumpur, selut, meredah kebun he he hehh syukurlah ada aktiviti kokurikulum, macam2lah pendedahan mereka dapat... bujang kita minggu depan ikut aktiviti pengakap antarabangsa di Indonesia.

    ReplyDelete
    Replies
    1. betul tu kan kita dulu jenuh bermain diluar mcm2 buat, hutan tu dah biasa je he he
      bestnya bujang k.amie tu, ank kita memang minat xtvt gini cuma mama abh x berkesempatan nk bw

      Delete
  3. sekejap je kan anak2 mmbesar...

    ReplyDelete
    Replies
    1. kita pun sekejap je bertambah usinya ka he he

      Delete
  4. dulu masa sekolah xtvt ginilah ditunggu... bestnyer dapat bermalam ngan kawan2... banyak benda baru dibelajar...

    ReplyDelete
  5. budak2 mmg suka dan menunggu-nunggu aktiviti mcm ni kan .. cuma kat malaysia ni faktor keselamatan kurang sikit di ambil berat.

    ReplyDelete
  6. Salam Nurin....
    budak2 mmg sangat2 teruja kalau ada kem2 mcm ni...anak kita sebaya lah...takutnye esok result PSRA keluar...harap2 anak kita berjaya ye nurin...

    ReplyDelete

kata-kata manis