Skip to main content

perkhemahan perdana unit beruniform


ASSALAMUALAIKUM

Sebelum bermula cuti persekolahan akhir tahun, nak update xtvt2 anak bujang sorang ni. Tahun depan akan melangkah ke alam persekolahan menengah pula, alahai cepatnya kan
inilah xtvt yg yg ditunggu oleh Abg Ais dari awal2 lagi bila guru duk canang...kem perkhemahan.
dia memang seronok tp makayah yg risau bukan apa tentang makan2 dia sepanjang 3 hari nanti. Pelajar2 lain tentulah menunya nasi emmm si abang ni pula??? ha ha jadinya terpaksalah beli bekalan sendiri dgn ,,roti, biskut2 coklat2 dia. 
Satu beg pakaian  satu beg makanan kalau pelajar lain bw satu beg dia 3 beg he he
Cara pasang khemah dah practice seminggu sblm bermula tu

Macam tahun2 sudah SRAI TMN KERAMAT akan mengadakan kem perkhemahan untuk tahun 6
Khas utk thn 6 selepas habis je UPSR & PSRA
memang ditunggu ni..kemain suker anak2 yg aktif ni.
Bertempat di NUR LAMAN BESTARI Ulu Yam diadakan selama 3 hari 2 malam. Waktu persekolahan iaitu selasa, rabu dan khamis.Dari awal tahun simpan duit utk bayarannya hu hu RM190. Pelajar thn 6 SRAI ni seramai 102 org dan semuanya terlibat kali ni, kata cikgu
pelajar thn 6 tahun 2012 memang besttsebelum bergerak dengar dulu taklimat cikgu Hazriq ye adik2 he he tekun tu mendengor..


  

siap naik bas yg telah disediakan....Selamat jalan


gambar2 sekitar kem yg dicp dari fb Cik Hazriq.
sekadar kenangan di masa akan datang







esok sambung xtvt jalan2 ke Perak ...naik bas lg he he D

Comments

  1. Salam mama saraNur..xtvt camni mmg menjadi kesukaan anak2 kita..tambah2 klu dpt naik bas tu.Syok bkn main..kita mak-ayah jer yg risau kat umah :)

    ReplyDelete
    Replies
    1. ye k.azatie...suker sgt ank2. mcnm kita dulu jgk kan naik bas rombongan wah syokk ye

      Delete
  2. Anak-anak zaman sekarang tak lasak macam zaman kita dulu yang bermain lumpur, selut, meredah kebun he he hehh syukurlah ada aktiviti kokurikulum, macam2lah pendedahan mereka dapat... bujang kita minggu depan ikut aktiviti pengakap antarabangsa di Indonesia.

    ReplyDelete
    Replies
    1. betul tu kan kita dulu jenuh bermain diluar mcm2 buat, hutan tu dah biasa je he he
      bestnya bujang k.amie tu, ank kita memang minat xtvt gini cuma mama abh x berkesempatan nk bw

      Delete
  3. sekejap je kan anak2 mmbesar...

    ReplyDelete
    Replies
    1. kita pun sekejap je bertambah usinya ka he he

      Delete
  4. dulu masa sekolah xtvt ginilah ditunggu... bestnyer dapat bermalam ngan kawan2... banyak benda baru dibelajar...

    ReplyDelete
  5. budak2 mmg suka dan menunggu-nunggu aktiviti mcm ni kan .. cuma kat malaysia ni faktor keselamatan kurang sikit di ambil berat.

    ReplyDelete
  6. Salam Nurin....
    budak2 mmg sangat2 teruja kalau ada kem2 mcm ni...anak kita sebaya lah...takutnye esok result PSRA keluar...harap2 anak kita berjaya ye nurin...

    ReplyDelete

Post a Comment

kata-kata manis

Popular posts from this blog

bengkang ubi gula merah

 assalamualaikum 
apa khabar semua ye? alhamdulillah sehat2 hendaknyalah kanwalaupun penat sb baru balik dari Pulau Pangkor tp gagahkan jg wat entry tau. he hee semangat ni selepas mendengar taklimat2 disana . Rindu kalau tak buat enrty lebih 3 hariKe Pangkor bkn suka2 tp ikut boss ke Seminar, nanti next enrty kita wat ceritanya ye
ok hari ni nak cerita pasal kuih bengkang ubi kayu ni. Dulu ada tayang versi kuning sb letak gula putih tp kali ni tukar kaler coklat ni sb letak gula merah. Ubi ni dpt masa blk kg ujung cuti sekolah hari tu.Seminggu jglah baru rajin kopek dan parut ubi ni, sebaik masih elok sb tak ada luka2 pada ubi tu. So dptlah buat bengkang ni @ bingka org KL panggil kan. Aduhhh sedap weh layan bengkang ni, sgt2 lembut dan emmm sedaplah. wat utk sarapan mama pagi minggu he heee 
Masih resepi sama cuma ukuran agak lebih dari hari tu je dan kita tambah sedikit lg santan resepi dulu DISINI
okey sampai disini dulu ye....TQQQQ pada ucapkan hepi besday mendoakan yg baik2 dan ucap…

kuih lapis dwi warna

assalamualaikum
salam sejahtera semuaterima kasih banyak2 pada yg masih sudi kunjung dan memberi sepatah dua kata disini. Sangat2 menghargainya...semoga anda tak jemu utk dtg lagi ye
Agak sibuk sekarang ni kan, tentu semua sedia maklum, utk menjalankan tanggungjawab baru kini. Kepenatan jg sb tu siang dah tak dpt layan lappy, balik umah pula dlm keletihan kena layan anak2 pula. Kalu letak kepala je kat bantal memang terlelap teruslah he heeeok semalam hari ahad baru berkesempatan main masak2...kebetulan  sambil baking kek pisang pastu terus bancuh buat kuih lapis ni. Bolehlah wat utk sarapan.2 org anak daraku pula tak sehat demam on off je dlm minggu ni, selera makan pun kurang,,,emmm pening fikir nak kasi makan apa dah. 
Sedap jg layan kuih lapis ni , selak selapis-selapis macam budak kecik... ok resepi sama jg masih guna resepi k.ann dan sukatan digandakan shj. boleh tgk disini

 kuih lapis
sumber resepi kak ann Periuk Tanah. disiniolahan Mama Saranur (Sukatan digandakan)bahan-bahannya3 c…

semperit @biskut dahlia

 assalamualaikum
selamat berhari minggu semuahari ke 5 kita semua berada dalam bulan Ramadhan yg mulia inialhamdulillah, masih blh berpuasa dgn sempurna tanpa sebarang masalah. 
awal lg ikutkan nak baking biskut2 raya ni kan he hee tp terpaksa buat semperit ni awal sebenarnya sb ada request.nak makan2 dlm bulan puasa bukan utk raya. Tak kisahlah tu kantuan biskut ni nak wat kudapan . Katanya bila raya tak dan nak kunyah2 biskut lgalhamdulillah rezeki kita terima. Lagipun si kenit kat rumah ni pun duk usha suh buat biskut upin ipin ni he hee bolehlah wat kat dia sekali.Kali ni kita wat ikut resepi lain. Biasa resepi lama yg hanya tepung jagung, sgt2 gebus dan rapuh. Resepi kakak sulongkuini resepi rakan fb kak zu, jadi kita cp dari blog kak zu lah ye.tqqq kak zu



SEMPERIT
sumber kak zu
200 gm butter tanpa garam ~ 1cawan
3/4 cawan gula icing1 cawan tepung gandum, 1 cawan tepung jagung 1 cawan tepun custard 1 sudu kecil esen vanilla ~ tak letak 1 kuning telor ceri merah ~ hiasan


CARAnyaPutar but…