Skip to main content

hilang sudah debaran UPSR 2012 & sekitar lawatan




assalamualaikum
bersua lagi..alhamdulillah hari ni nampak cerah, awan pun membiru matahari turut memancarkan cahayanya, emmm bolehlah kain2 baju yg masih lembab2 tu kering hari ni kan.

Tamat sudah debaran adik2 tahun 6 dan jg para ibu2 dan bapa2 bila result UPSR 2012 sudah diterima semalam kan.  Sekalung Tahniah pada adik2 yg dpt 5A , ramai kan adik2 yg berjaya dgn cemerlang turut bangga melihat wajah2 ceria mereka. 
Buat anakanda sulongku SAIF AL-MUQMIN...satu-satunya anak bujang kami yg lain dari yg lain ni. walaupun hanya 4A 1B tp cukup membanggakan mama dan abah jg.Bangga sb Abg Is seorang anak yg sgt berdikari, sgt memahami keadaan mama dan abah...
walaupun mama kurang beri perhatian pada abg Is tp anak mama dpt  buktikan boleh berjaya jg..study sendiri
Syabas ye.Perjalanan yg masih jauh...doa yg tak penah putus dari seorg ibu agar anaknya jadi insan yg soleh, berjaya di dunia dan akhirat...




gambar2 ini sekitar lawatan Abg Is ke  Perak baru2 ini sebelum cuti penggal akhir tahun...

Comments

  1. salam mama sara nur... tahniah di atas kejayaan anak... semuga berjaya lagi di masa akan datang.

    ReplyDelete
  2. Alhamdullillah.. syukur ke hadrat ilahi.. perjuangan anak2 kita akhirnya sampai juga ke peringkat ni.. ada yg berjaya.. ada yang kurang berjaya.. tak per.. semangat mau ada.. skrg dah masuk ke sekolah menengah.. masih panjang perjalanan tu nanti.. tahniah pada anak akak.. :)

    ReplyDelete
    Replies
    1. alhamdulillah nani, semua usaha dia sendiri, akak memang jarang dan tak blh nk ajar dia dlm pelajaran pun he he cuma duk pesan belajar betul2 di sekolah
      tuisyen pun cikgu sekolah je,syukur sgt2 dgn kemampuan dia yg tak disangka

      Delete
  3. alhamdulillah..tahniah..kat saif...moga terus berjaya dunia akhirat..boleh jadik contoh kat adik2..

    ReplyDelete
    Replies
    1. tq Nadzarah, arr harap adik2 contohi si abg walaupun abg ni memang garang dgn adik2 nya he he

      Delete
  4. salam nurin...
    alhamdullilah anak kita sama...tahniah saif..

    ReplyDelete
  5. Tahniah buat bujang cilik akak...juga buat mamanya

    ReplyDelete
  6. Tahniah untuk Saif dan juga mamanya.

    ReplyDelete
  7. alhamdulillah! tahniah buat ibu & anak

    ReplyDelete
  8. Replies
    1. salam mama,
      tahniah buat abg is..smoga lbh brjaya dimasa akn dtg..:)

      Delete
  9. ASSALAM MSN..TAHNIAH UNTUK IS..BERJAYA DENGAN CEMERLANG

    ReplyDelete
  10. Tahniah Saif! walau mamanya kata kurang diberi perhatian, tapi keputusan tu menunjukkan yang Saif adalah pelajar bijak!

    ReplyDelete
    Replies
    1. tq Achik
      tq Gadisbunga...mamanya memang kurang beri perhatian sb dia rapat dgn Maklongnya, mama selalu berpesan je he he

      Delete
  11. Tahniah Saif... mudah-mudahan akan terus cemerlang di masa hadapan...

    ReplyDelete
  12. Tahniah abg Is & mamanya juga.
    moga terus cemerlang dlm pelajaran

    ReplyDelete
  13. Tahniah abg Is, dapat hadiah apa dari mama? Minta asrama tak?

    ReplyDelete
    Replies
    1. tq k.zana
      he he janji 5A hadiah kamera baru tp sb kurang satu A hadiahnya kamera kesayangan mama je la he he
      susah abg is utk ke asrama sb dia lain dari lain, tak makan nasi ,mee seangkatannya
      mkanannya kena goreng, bakar susahhh dia ni

      Delete
  14. Tahniah buat Saif dan mamanya juga...
    Moga terus cemerlang.

    ReplyDelete
  15. tahniah untuk anak dan juga mama nya...

    ReplyDelete


  16. kunjungan gan,bagi - bagi motivasi
    Hal mudah akan terasa sulit jika yg pertama dipikirkan adalah kata SULIT.Yakinlah bahwa kita memiliki kemampuan dan kekuatan.
    ditunggu kunjungan baliknya yaa :)

    ReplyDelete
  17. tahniah untuk abang.. jangan putus asa..
    dunia dah membuktikan yang bijak memanfaatkan situasi akan lebih berjaya..
    orang yang rajin berusaha secara berterusan yang lebih berjaya...
    yang penting kena ingat sentiasa rendah diri dan mohon hanya pada yang Esa..
    abang mesti boleh punya..
    seronoknyer macam balik kampung gak yerk...cuti2 perak...

    ReplyDelete

Post a Comment

kata-kata manis

Popular posts from this blog

bengkang ubi gula merah

assalamualaikum 
apa khabar semua ye? alhamdulillah sehat2 hendaknyalah kan walaupun penat sb baru balik dari Pulau Pangkor tp gagahkan jg wat entry tau. he hee semangat ni selepas mendengar taklimat2 disana . Rindu kalau tak buat enrty lebih 3 hari Ke Pangkor bkn suka2 tp ikut boss ke Seminar, nanti next enrty kita wat ceritanya ye
ok hari ni nak cerita pasal kuih bengkang ubi kayu ni.  Dulu ada tayang versi kuning sb letak gula putih tp kali ni tukar kaler coklat ni sb letak gula merah. Ubi ni dpt masa blk kg ujung cuti sekolah hari tu. Seminggu jglah baru rajin kopek dan parut ubi ni, sebaik masih elok sb tak ada luka2 pada ubi tu. So dptlah buat bengkang ni @ bingka org KL panggil kan. Aduhhh sedap weh layan bengkang ni, sgt2 lembut dan emmm sedaplah.  wat utk sarapan mama pagi minggu he heee 
Masih resepi sama cuma ukuran agak lebih dari hari tu je dan kita tambah sedikit lg santan  resepi dulu DISINI
okey sampai disini dulu ye....TQQQQ pada ucapkan hepi besday mendoakan yg baik2 dan ucap…

kuih lapis dwi warna

assalamualaikum
salam sejahtera semua terima kasih banyak2 pada yg masih sudi kunjung dan memberi sepatah dua kata disini. Sangat2 menghargainya... semoga anda tak jemu utk dtg lagi ye
Agak sibuk sekarang ni kan, tentu semua sedia maklum, utk menjalankan tanggungjawab baru kini. Kepenatan jg sb tu siang dah tak dpt layan lappy, balik umah pula dlm keletihan kena layan anak2 pula. Kalu letak kepala je kat bantal memang terlelap teruslah he heee ok semalam hari ahad baru berkesempatan main masak2...kebetulan  sambil baking kek pisang pastu terus bancuh buat kuih lapis ni. Bolehlah wat utk sarapan. 2 org anak daraku pula tak sehat demam on off je dlm minggu ni, selera makan pun kurang,,,emmm pening fikir nak kasi makan apa dah. 
Sedap jg layan kuih lapis ni , selak selapis-selapis macam budak kecik... ok resepi sama jg masih guna resepi k.ann dan sukatan digandakan shj. boleh tgk disini

 kuih lapis
sumber resepi kak ann Periuk Tanah. disini olahan Mama Saranur (Sukatan digandakan) bahan-bahannya 3 c…

semperit @biskut dahlia

assalamualaikum
selamat berhari minggu semua hari ke 5 kita semua berada dalam bulan Ramadhan yg mulia ini alhamdulillah, masih blh berpuasa dgn sempurna tanpa sebarang masalah. 
awal lg ikutkan nak baking biskut2 raya ni kan he hee tp terpaksa buat semperit ni awal sebenarnya sb ada request. nak makan2 dlm bulan puasa bukan utk raya. Tak kisahlah tu kan tuan biskut ni nak wat kudapan . Katanya bila raya tak dan nak kunyah2 biskut lg alhamdulillah rezeki kita terima. Lagipun si kenit kat rumah ni pun duk usha suh buat biskut upin ipin ni he hee bolehlah wat kat dia sekali. Kali ni kita wat ikut resepi lain. Biasa resepi lama yg hanya tepung jagung, sgt2 gebus dan rapuh. Resepi kakak sulongku ini resepi rakan fb kak zu, jadi kita cp dari blog kak zu lah ye. tqqq kak zu



SEMPERIT
sumber kak zu
200 gm butter tanpa garam ~ 1cawan
3/4 cawan gula icing 1 cawan tepung gandum, 1 cawan tepung jagung 1 cawan tepun custard 1 sudu kecil esen vanilla ~ tak letak 1 kuning telor ceri merah ~ hiasan


CARAnya Putar but…