Monday, 22 October 2012

bingka labu versi kecik



Hadis Rasulullah s.a.w
"Berusahalah menyembunyikan sedekahmu daripada pengetahuan manusia, kerana sesungguhnya sedekah yg tersembunyi itu blh memadamkan kemarahan Allah"

ASSALAMUALAIKUM



Bingka labu, lama jg tak buat kuih jenis bakar ni tetiba rasa teringin pula ada masa ni bolehlah buat utk makan sarapan
sarapan mak ayah je..
kali ni tertarik tgk  Mamasya buat kecik2 comel, kita ikutlah he he sblm ni biasa buat dlm loyang pastu potong.
ok jg mcm ni senang sikit tak payah susah2 nak potong kan

resepi pun ambik kat blog Mamasya http://dapur-mamasya.blogspot.com/2012/06/kuih-bingka-labu-lemak-manis.html

tq ye mamasya

10 comments:

JaSSNaNi said...

Assalamualaikum kak nuri..
sihat ke? mesti lah sihat kan.. rancak di dapur tu.. ehehehe.. labu mmg sedap buat binga camni kak.. lagi kecil2 lagi best.. sbb garing2 sket kat tepi tu.. kan.. :)

Qasey Honey said...

slm Mama Sara sygg...

rajinnya akak buat kuih tu comeii2 n kecik cmtu...tp bgus jugakkan sng nk ngappp...hihi

sedap kuih ni kalau mkn hangat sikit tu...kalau bkerak lg best...:)

Norzie hany said...

Comel aje bingka labu ni,senangkan tak payah nak potong2.

mala said...

ala comeinya bingka

Amie said...

kecik2 tu la yang comeiii....

lina_pg said...

kecik2 lg senang nk ngap,lagi sdp sbb garing sekeliling

rahel said...

Memang sesuai la buat bingka labu yg kecik2..senang nak hidang..tak payah susa2 nak potong kan Mamasara...suke banget..

Shiela said...

labu oh labuu.. hehee.. Salam mama sara nur.. :)

memang tengah berangan gak tadi nak buat bingka labu. stok labu aritu ada lg setengah biji. nampak mama buat ni, makin teruja nak buat. chomel jer bingka mama tu, senang dimakan kan..

sweethOneY said...

Nampak sedap, tak pernah makan ni.. tapi kalau dah basenya labu, mesti sedap !

nn lylyn said...

hmmm lapoo =)

biskut kacang hijau

assalamualaikum   tqqq AlongRoz kongsi resei BISKUT KACANG PEAS Resepi :  AlongRoz@HomeKreation BAHAN-BAHAN:- ...