iklan

Thursday, 19 July 2012

Selamat berpuasa semua

 assalamualaikum semua

alhamdulillah ...sampai jg akhir Ramadhan kali ini. Syukur kerana masih diberi peluang utk menjalani ibadah kali ini. Semoga kita semua sama2 menghayati erti ramadhan yg sebenarnya.

SELAMAT BERPUASA SEMUA


hari ni nak tayang masak lemak kuning ikan kap rumput yg en.suami dapat tempohari. Dah beberapa minggu masaknya tp baru hari teringat nk letak entry he he
ikan kap ni suami dpt hasil dgn jala di kolam ye , kat kampung hari tu. Alhamdulillah memang sedap ikan ni
isinya putih je, manis sb ikan baru dpt dan dari kolam air bukit pulak tu
emmm memang sedap tau
rasanya blogger pakar dlm bab masak2 lemak ni kan. Biasa2 je masaknya janji ada kunyit, santan cukup lemaknya, cili padi sikit sb sI sara ni tak mau pedas tp masak lemak memang feberet dia. 
nak lagi kalu yg opah buat uihhh laju je dia makan nasi.
suker tgk kalu dia makan nasi ngan masak lemak kuning stail opah ni he he

okey jumpa lagi ye...
SELAMAT BERPUASA YE BUAT SEMUA TEMAN2..

11 comments:

  1. saya ni peminat masak lemak tak kiralah ikan, ayam atau sayur. Terkesip2 lidah tengok lauk tu, hehe.

    Selamat berpuasa, ya

    ReplyDelete
  2. Slmt Berpuasa Mama sara nur... semoga mendapat ganjaran di bulan yg mulia ini..

    ReplyDelete
  3. slmat berpuasa kak.. waduh sedapnya tgok akak punya gulai tu. terliurrrr

    ReplyDelete
  4. sy pminat masak lomak...sedap giler tu!
    slmt berpuasa ye mama sara!

    ReplyDelete
  5. slmt berpuasa ye nuri...

    cukup lemak nampaknya gulai tu...

    ehh..adik sarah ni samalah dengan suami acik suka ngan masakan warna kuning2 ni.. hehe... dulu mama kata sarah peminat pulut kuning.. suami acik pun suka.. hari ni mama kata sarah peminat gulai warna kuning pulak.. suami acik pun suka jugak... hehe... pendek kata kalau masakan yg letak kunyit2 ni mmg dia suka sgt....bleh genglah sarah ngan pakcik kan.. nnt kalau jupe pakcik jgn lupa mintak duit raya ye... hee...

    ReplyDelete
  6. Salam Ramadhan...selamat berpuasa....

    ReplyDelete
  7. Sedapnya! Sedappp... terlalu lama tak makan ikan ni.
    Selamat berpuasa mama sara Nur.

    ReplyDelete
  8. samalaa mamasara... anak2 saya pun suka makan nask ngan kuah lemak kuning cam ni... tu laaa kalo masak ikut selera mak bapak nak je letak cili api banyak2... tapi sebab teringat kat anak2 tak leh letak cili api tu kan... buat je le sambal belacan kalo nak pedas... ngeee... kuah lemak tu nampak sangat menyelerakan ;)

    ReplyDelete
  9. kuah lemak ni mmg best pastu letak sikit sambal kicap cili. hihi.. mmg terangkat!

    ReplyDelete
  10. selamat berpuasa juga...
    nampak sedapnyer la masak lemak tuhh

    makneng follow sini jemput follow makneng pula

    ReplyDelete
  11. alahai...tangkap "kecur liur"..mau2..

    ReplyDelete

kata-kata manis