Skip to main content

kek pelangi-semoga serimu menyinariku


 assalamualaikum

alhamdulillah bertemu lagi...dah siap pakai baju ye kek rainbow ku he he dah tak seksiiiii
ala pakai baju yg comot2 je, sb tukang pakaikan tu tak berapa gembira. Hati masih lg berduka lara  hu hu
hentam je lah...minggu yg cukup serabai rasanya,macam2 dlm fikiran ni,badan je masih disini hati fikiran melayang-layang kat kg tu, kalaulah boleh terbang sekarang jg pasti terbang ke sana.
setiap hari mendoakan..semoga ayah tercinta kembali seperti biasa.
namun dari kejauhan ini hanya doa yg dpt dilakukan...

insyaallah, petang jumaat akan bertolak ke kampung menjenguk ayah dan mak. Apapun yg berlaku kelak akan diterima dgn redha. Keluarga adalah segalanya walaupun kerjaya kini amat disenangi.. Doakan yg terbaik ye buat kami sekeluarga...

ok jumpa lg babaiiiiiiiiiiii

Comments

  1. asslm Mama Sara...cantik la kek rainbow tu...tang bajunye tu..xpe leh cuba lg buat yg tbaik...

    bykkan brsabo yer dgn hatingundah gelana tu..insyaAllah moga sgala urusan tu akn dpermudahkan olehNya...

    ReplyDelete
  2. salam mama sara..semoga ayah dan ibu kt kg tue selamat..dan kembali sperti biasa..cantik kek tue ..comot2cikit x apalh asal sedappp:P

    ReplyDelete
  3. Salam mama sara...
    sapa kata comot...ucu tak dengar pun suara tu...comel tau bukan comot..
    bila tengok bertingkat2 tu tersangat lah lajunya air liur nak keluar...

    semoga selamat pulang kekpg....

    ReplyDelete
  4. Selamat menjenguk ayah dan mak... berjati2 di jalan raya! Lawa kek tu...

    ReplyDelete
  5. Salam MamasaraNur.kek dah siap make-up...kakak tak sabar nak mkn ya..
    moga ayah mamasara cepat sihat kembali....byk2 bersabar dan berdoa...

    ReplyDelete
  6. salam sukses gan, bagi2 motivasi .,
    Hargailah hari kemarin,mimpikanlah hari esok, tetapi hiduplah untuk hari ini.,
    ditunggu kunjungan baliknya gan .,.

    ReplyDelete

Post a Comment

kata-kata manis

Popular posts from this blog

bengkang ubi gula merah

assalamualaikum 
apa khabar semua ye? alhamdulillah sehat2 hendaknyalah kan walaupun penat sb baru balik dari Pulau Pangkor tp gagahkan jg wat entry tau. he hee semangat ni selepas mendengar taklimat2 disana . Rindu kalau tak buat enrty lebih 3 hari Ke Pangkor bkn suka2 tp ikut boss ke Seminar, nanti next enrty kita wat ceritanya ye
ok hari ni nak cerita pasal kuih bengkang ubi kayu ni.  Dulu ada tayang versi kuning sb letak gula putih tp kali ni tukar kaler coklat ni sb letak gula merah. Ubi ni dpt masa blk kg ujung cuti sekolah hari tu. Seminggu jglah baru rajin kopek dan parut ubi ni, sebaik masih elok sb tak ada luka2 pada ubi tu. So dptlah buat bengkang ni @ bingka org KL panggil kan. Aduhhh sedap weh layan bengkang ni, sgt2 lembut dan emmm sedaplah.  wat utk sarapan mama pagi minggu he heee 
Masih resepi sama cuma ukuran agak lebih dari hari tu je dan kita tambah sedikit lg santan  resepi dulu DISINI
okey sampai disini dulu ye....TQQQQ pada ucapkan hepi besday mendoakan yg baik2 dan ucap…

kuih lapis dwi warna

assalamualaikum
salam sejahtera semua terima kasih banyak2 pada yg masih sudi kunjung dan memberi sepatah dua kata disini. Sangat2 menghargainya... semoga anda tak jemu utk dtg lagi ye
Agak sibuk sekarang ni kan, tentu semua sedia maklum, utk menjalankan tanggungjawab baru kini. Kepenatan jg sb tu siang dah tak dpt layan lappy, balik umah pula dlm keletihan kena layan anak2 pula. Kalu letak kepala je kat bantal memang terlelap teruslah he heee ok semalam hari ahad baru berkesempatan main masak2...kebetulan  sambil baking kek pisang pastu terus bancuh buat kuih lapis ni. Bolehlah wat utk sarapan. 2 org anak daraku pula tak sehat demam on off je dlm minggu ni, selera makan pun kurang,,,emmm pening fikir nak kasi makan apa dah. 
Sedap jg layan kuih lapis ni , selak selapis-selapis macam budak kecik... ok resepi sama jg masih guna resepi k.ann dan sukatan digandakan shj. boleh tgk disini

 kuih lapis
sumber resepi kak ann Periuk Tanah. disini olahan Mama Saranur (Sukatan digandakan) bahan-bahannya 3 c…

semperit @biskut dahlia

assalamualaikum
selamat berhari minggu semua hari ke 5 kita semua berada dalam bulan Ramadhan yg mulia ini alhamdulillah, masih blh berpuasa dgn sempurna tanpa sebarang masalah. 
awal lg ikutkan nak baking biskut2 raya ni kan he hee tp terpaksa buat semperit ni awal sebenarnya sb ada request. nak makan2 dlm bulan puasa bukan utk raya. Tak kisahlah tu kan tuan biskut ni nak wat kudapan . Katanya bila raya tak dan nak kunyah2 biskut lg alhamdulillah rezeki kita terima. Lagipun si kenit kat rumah ni pun duk usha suh buat biskut upin ipin ni he hee bolehlah wat kat dia sekali. Kali ni kita wat ikut resepi lain. Biasa resepi lama yg hanya tepung jagung, sgt2 gebus dan rapuh. Resepi kakak sulongku ini resepi rakan fb kak zu, jadi kita cp dari blog kak zu lah ye. tqqq kak zu



SEMPERIT
sumber kak zu
200 gm butter tanpa garam ~ 1cawan
3/4 cawan gula icing 1 cawan tepung gandum, 1 cawan tepung jagung 1 cawan tepun custard 1 sudu kecil esen vanilla ~ tak letak 1 kuning telor ceri merah ~ hiasan


CARAnya Putar but…