Skip to main content

bersantai di Pantai Pengkalan Balak Melaka


assalamualaikum semua

terima kasih atas kunjungan teman2 kesini. cerita yg tak seberapa je ni
Maaf ye semalam cuma sempat letak gambar2 tanpa cerita he he. hari ada masa boleh coret2 sikit
Pantai Pengkalan Balak di di Melaka kalau dari Alor Gajah kira2 setengah jam sampai. Kebetulan jumaat
 (1 hb June)  SIL wat majlis kecilan sempena akad nikah anak ke 3 nya, anak buah daku le tu. Anak sedara sebelah hubby. Kat Alor Gajah dah selesai nikah petang tu bawa anak2 ke sini. Dah berkali-kali duk mai Melaka ni la firstime ajak cik abang g sini, teringin gak sb dah lama tak jejak pantai kan. Cantiklah rupanya, dpt posink2 je. memandangkan dah petang dptlah sejam sebelum maghrib tu lepak2. Budak2 ni biasalah memang tak puas kalu ikutkan he he next July ada sorang lg nak nikah bolehlah lama2 sikit ke sana.




budak kecik ni je siap pakai sut mandi he he kakak abang tengok2 je dulu


cantikkan, pantainya pun bersih, mungkin tengah air pasang ombak pun kuat jg.

Sarah kecik ni bukan main lg seronoknya dpt main ngan pasir pantai...


si abang Is posink je

3 hari 2 malam kat Melaka pun lum habis jalan2 sebenarnya kan. esoknya lepas majlis makan2 sempat ke Taman Buaya sini pun ada tempat mandi manda.
bulan july ni kita datang sini lagi ye nakkkk he he boleh mandi manda dan naik bot sekali

terima kasih

Comments

  1. asslm Mama Sara Nur...wah seronok tgk bebudak tu semua...sesekali ke pantai mmg syokkan..tmpt pon nmpk cntik tu...kt mne tu yer...hihi..sbuk aje nk tau...haha

    ReplyDelete
  2. Assalam mama sara.
    Nampak semuanya seronokkan.Sis selalu juga bawa anak2 datang sini.Kalau hari minggu mmg ramai org mandi manda di pantai ni.

    ReplyDelete
  3. Pantai kat Msia mmg cantik...wah..seronok picnic kan

    ReplyDelete
  4. Salam mamasara.suka anak2 bawa jalan ke pantai. dah pernah ke Pkln Balak ni dulu tp singgah kejap je...

    ReplyDelete
  5. awat la tak calling2....saya ada kat Pengkalan Balak dr ari Jumaat lepas sampai Ahad...balik kg suami - kemas mengemas sblm puasa... tp tak sempat nk jejak air laut pun sbb asyik sibuk mengerjakan pokok kelapa....huuu.... tiga hari dok sana, sehari dekat pat lima bijik membelasah kelapa muda...dgn coconut shake segala bagai...hehehe

    ReplyDelete
  6. jauhnyer jalan yerk.. teringin nak gi melakapun tak pergi2 lagi... harapnyer tahunni dapatler...
    anak2 hepi yerk.. tak tau pengkalan balaktu kat mana yerk...

    ReplyDelete
  7. salama mama sara...syoknya mkn angin kt melaka ekk...sy x penah sampai kt situ lg...kalo anak2 sy mmg melompat2 nk terojon k laut...kali ni cuti byk agenda mmg tak sempat nk bwk mandi laut..dok kt rmh je la..

    ReplyDelete
  8. akak pun dah lama tak gi pantai... anak2 kalau ke pantai memang nak mandi aje.. cuma yg kecik je tak suka pantai.. dia geli dengan pasir.. even kalau bawak gi sungai pun kaki taknak jejak pasir.. hehe.. tp itu dulu la.. skrg ni tak taulah kerenahnya mcamana sbb dah lama tak bwk dia gi berkelah... abis adik sarah dpt mandi ke tak tu?

    ReplyDelete
  9. huhuuu sy duk melaka tp x pernah lg bawak danisha mandi kat sini hehe..

    ReplyDelete

Post a Comment

kata-kata manis

Popular posts from this blog

bengkang ubi gula merah

 assalamualaikum 
apa khabar semua ye? alhamdulillah sehat2 hendaknyalah kanwalaupun penat sb baru balik dari Pulau Pangkor tp gagahkan jg wat entry tau. he hee semangat ni selepas mendengar taklimat2 disana . Rindu kalau tak buat enrty lebih 3 hariKe Pangkor bkn suka2 tp ikut boss ke Seminar, nanti next enrty kita wat ceritanya ye
ok hari ni nak cerita pasal kuih bengkang ubi kayu ni. Dulu ada tayang versi kuning sb letak gula putih tp kali ni tukar kaler coklat ni sb letak gula merah. Ubi ni dpt masa blk kg ujung cuti sekolah hari tu.Seminggu jglah baru rajin kopek dan parut ubi ni, sebaik masih elok sb tak ada luka2 pada ubi tu. So dptlah buat bengkang ni @ bingka org KL panggil kan. Aduhhh sedap weh layan bengkang ni, sgt2 lembut dan emmm sedaplah. wat utk sarapan mama pagi minggu he heee 
Masih resepi sama cuma ukuran agak lebih dari hari tu je dan kita tambah sedikit lg santan resepi dulu DISINI
okey sampai disini dulu ye....TQQQQ pada ucapkan hepi besday mendoakan yg baik2 dan ucap…

kuih lapis dwi warna

assalamualaikum
salam sejahtera semuaterima kasih banyak2 pada yg masih sudi kunjung dan memberi sepatah dua kata disini. Sangat2 menghargainya...semoga anda tak jemu utk dtg lagi ye
Agak sibuk sekarang ni kan, tentu semua sedia maklum, utk menjalankan tanggungjawab baru kini. Kepenatan jg sb tu siang dah tak dpt layan lappy, balik umah pula dlm keletihan kena layan anak2 pula. Kalu letak kepala je kat bantal memang terlelap teruslah he heeeok semalam hari ahad baru berkesempatan main masak2...kebetulan  sambil baking kek pisang pastu terus bancuh buat kuih lapis ni. Bolehlah wat utk sarapan.2 org anak daraku pula tak sehat demam on off je dlm minggu ni, selera makan pun kurang,,,emmm pening fikir nak kasi makan apa dah. 
Sedap jg layan kuih lapis ni , selak selapis-selapis macam budak kecik... ok resepi sama jg masih guna resepi k.ann dan sukatan digandakan shj. boleh tgk disini

 kuih lapis
sumber resepi kak ann Periuk Tanah. disiniolahan Mama Saranur (Sukatan digandakan)bahan-bahannya3 c…

semperit @biskut dahlia

 assalamualaikum
selamat berhari minggu semuahari ke 5 kita semua berada dalam bulan Ramadhan yg mulia inialhamdulillah, masih blh berpuasa dgn sempurna tanpa sebarang masalah. 
awal lg ikutkan nak baking biskut2 raya ni kan he hee tp terpaksa buat semperit ni awal sebenarnya sb ada request.nak makan2 dlm bulan puasa bukan utk raya. Tak kisahlah tu kantuan biskut ni nak wat kudapan . Katanya bila raya tak dan nak kunyah2 biskut lgalhamdulillah rezeki kita terima. Lagipun si kenit kat rumah ni pun duk usha suh buat biskut upin ipin ni he hee bolehlah wat kat dia sekali.Kali ni kita wat ikut resepi lain. Biasa resepi lama yg hanya tepung jagung, sgt2 gebus dan rapuh. Resepi kakak sulongkuini resepi rakan fb kak zu, jadi kita cp dari blog kak zu lah ye.tqqq kak zu



SEMPERIT
sumber kak zu
200 gm butter tanpa garam ~ 1cawan
3/4 cawan gula icing1 cawan tepung gandum, 1 cawan tepung jagung 1 cawan tepun custard 1 sudu kecil esen vanilla ~ tak letak 1 kuning telor ceri merah ~ hiasan


CARAnyaPutar but…