iklan

Monday, 4 June 2012

bersantai di Pantai Pengkalan Balak Melaka


assalamualaikum semua

terima kasih atas kunjungan teman2 kesini. cerita yg tak seberapa je ni
Maaf ye semalam cuma sempat letak gambar2 tanpa cerita he he. hari ada masa boleh coret2 sikit
Pantai Pengkalan Balak di di Melaka kalau dari Alor Gajah kira2 setengah jam sampai. Kebetulan jumaat
 (1 hb June)  SIL wat majlis kecilan sempena akad nikah anak ke 3 nya, anak buah daku le tu. Anak sedara sebelah hubby. Kat Alor Gajah dah selesai nikah petang tu bawa anak2 ke sini. Dah berkali-kali duk mai Melaka ni la firstime ajak cik abang g sini, teringin gak sb dah lama tak jejak pantai kan. Cantiklah rupanya, dpt posink2 je. memandangkan dah petang dptlah sejam sebelum maghrib tu lepak2. Budak2 ni biasalah memang tak puas kalu ikutkan he he next July ada sorang lg nak nikah bolehlah lama2 sikit ke sana.




budak kecik ni je siap pakai sut mandi he he kakak abang tengok2 je dulu


cantikkan, pantainya pun bersih, mungkin tengah air pasang ombak pun kuat jg.

Sarah kecik ni bukan main lg seronoknya dpt main ngan pasir pantai...


si abang Is posink je

3 hari 2 malam kat Melaka pun lum habis jalan2 sebenarnya kan. esoknya lepas majlis makan2 sempat ke Taman Buaya sini pun ada tempat mandi manda.
bulan july ni kita datang sini lagi ye nakkkk he he boleh mandi manda dan naik bot sekali

terima kasih

10 comments:

  1. asslm Mama Sara Nur...wah seronok tgk bebudak tu semua...sesekali ke pantai mmg syokkan..tmpt pon nmpk cntik tu...kt mne tu yer...hihi..sbuk aje nk tau...haha

    ReplyDelete
  2. Assalam mama sara.
    Nampak semuanya seronokkan.Sis selalu juga bawa anak2 datang sini.Kalau hari minggu mmg ramai org mandi manda di pantai ni.

    ReplyDelete
  3. Pantai kat Msia mmg cantik...wah..seronok picnic kan

    ReplyDelete
  4. Salam mamasara.suka anak2 bawa jalan ke pantai. dah pernah ke Pkln Balak ni dulu tp singgah kejap je...

    ReplyDelete
  5. awat la tak calling2....saya ada kat Pengkalan Balak dr ari Jumaat lepas sampai Ahad...balik kg suami - kemas mengemas sblm puasa... tp tak sempat nk jejak air laut pun sbb asyik sibuk mengerjakan pokok kelapa....huuu.... tiga hari dok sana, sehari dekat pat lima bijik membelasah kelapa muda...dgn coconut shake segala bagai...hehehe

    ReplyDelete
  6. jauhnyer jalan yerk.. teringin nak gi melakapun tak pergi2 lagi... harapnyer tahunni dapatler...
    anak2 hepi yerk.. tak tau pengkalan balaktu kat mana yerk...

    ReplyDelete
  7. salama mama sara...syoknya mkn angin kt melaka ekk...sy x penah sampai kt situ lg...kalo anak2 sy mmg melompat2 nk terojon k laut...kali ni cuti byk agenda mmg tak sempat nk bwk mandi laut..dok kt rmh je la..

    ReplyDelete
  8. akak pun dah lama tak gi pantai... anak2 kalau ke pantai memang nak mandi aje.. cuma yg kecik je tak suka pantai.. dia geli dengan pasir.. even kalau bawak gi sungai pun kaki taknak jejak pasir.. hehe.. tp itu dulu la.. skrg ni tak taulah kerenahnya mcamana sbb dah lama tak bwk dia gi berkelah... abis adik sarah dpt mandi ke tak tu?

    ReplyDelete
  9. huhuuu sy duk melaka tp x pernah lg bawak danisha mandi kat sini hehe..

    ReplyDelete

kata-kata manis