iklan

Tuesday, 15 May 2012

pengat pisang + nangka + sagu


assalamualaikum

 hari ni nak tayang pengat pisang campur nangka pula ye, sedap tau he he  Pisang dan nangka yg dibawa balik dari kampung hari tu. Pisang batu , pisang ni memang sedap wat goreng pisang dan pengat, masam2 manis bila dicampur ngan nangka lagilah sedap dan tak boleh mis sagu mata ikan
Nangka madu pun dari kampung, bawa balik sebiji je dapatlahpotong kasi jiran belakang dan bawa ke taska. Org kata nangka ni 'angin' he he sb tu tak semua nak makan nangka ni kan. Bila makan nangka asyik buang angin, ye ker he he 
Kalu kat kampung tu memang daku seorang je dewasa yg duk ngadap he he yg lain budak2 sb mak2 budak tak nak takut angin satu badan.
isshhh rugi la kan, dahlah manis ....




Jemput ye semua makan pengatku ini. he he banyak ni satu periuk .

TERIMA KASIH

5 comments:

  1. mesti sedap pengat ni...ade pisang..ade nangka..ade sagu lg...wah terliur dibuatnya

    ReplyDelete
  2. pisang panggang paling suka........

    ReplyDelete
  3. salam kenal
    nice blog walupun simple tp penuh makna
    nangka tu memang angin,klu mkn slalu buang angin takpe masalahnya bila mkn angin langsung tak mau kuar dah mcm belon tu yg tak sanggup nak mkn
    farmbrozen tu memang sedap tp kena kurangkan filling klu tak suka manis

    ReplyDelete
  4. ada byk lagi ya..bolehlah bagi akak satu mangkuk..kat rumah ni kan,anak2 akak tak berapa nak jalan pengat pisang...kalau org bg akak satu mangkuk,mmg habis kat akak sorang...sape lah jiran yg baik hati nak bagi ni...:)))

    ReplyDelete
  5. 3 in 1, sedap sangat..terasa2 dalam mulut ni..sedapnya

    ReplyDelete

kata-kata manis