Skip to main content

hari Istimewa buat IBU dan CIKGU-CIKGU


  assalamualaikum

SALAM sejahtera pada semua, salam penuh kecerian

 may bulan Istimewa kerana ada hari untuk meraikan semua yg bergelar Ibu dan  Cikgu-cikgu di Malaysia tak lupa jg ada hari Jururawat sekali kan. Semuanya insan-insan yg mempunyai tugas besar dan penting dalam kehidupan kita. Ibu yg mengandungkan, melahirkan dan membesarkan dgn kasihsayangnya, Guru-guru yg mendidik anak bangsa hingga menjadi insan berguna berjaya dan Jururawat pula tidak kurang penting dgn tugasnya.

TERIMA KASIH MALAYSIA kerana memberi peluang ibu-ibu, Guru-guru dan Jururawat2 menyambut hari-hari Istimewa ini. TERIMA KASIH kerana menghargai insan-insan ini. 

Bermula disini anak2 kecl ini mengenal ABC 123, dsbnya.
  wajah-wajah anak2 yg ceria, banyak ragam ada kalanya. Biasa la kan tu namanya zaman paling indah dlm kehidupan kita. Lebih banyak masa untuk berkejaran sana sini.
walaupun begitu wajah2 inilah yg membuatkan hati sering tersenyum dgn gelagat dan adakalanya kenakalan 


jasa cikgu2 yg mengajar dari awal persekolahan sehinggalah ke akhirnya akan tetap dikenang walaupun tanpa perkhabaran lagi. Entah dimana berada, terutama cikgu2 masa sekolah rendah. Namun masih terbayang wajah2 mereka satu persatu...







Comments

  1. terliur pepagi tengok kek ni....
    bersih muka anak2 tu..tp yg mengancam tentulah sicomel sarah...

    ReplyDelete
  2. hadoii pembukan blog tgk gambar kek yg mengiurkan...

    ReplyDelete
  3. assalamualaikum... kakkkkkkkkkkkkkkkk))))))) >
    sedapnya kek tu kak... terliur nani tengok ngan creamo creamo bagai tu.. aduyaiii.. meleleh ha...
    Haikal hari ni baru sambut hari guru, smlm petang haikal balik skolah, request kek coklat utk cikgu2 dia.. so nani wat lah kek coklat.. nani suggest cucur udang dia tak nak plak.. hahahahaha low class kot ye cok udang.. hihihi.. pandai budak2 skrg.. suka demand.. kan kan

    ReplyDelete
  4. seharusnya wanita2 hebat ini & guru2 semua dihargai dgn sewajarnya... kerana jasa mereka semua terlalu besar kepada kita smua... ibu, guru & jururawat.. semuanya mempunyai tanggungjawap yg besar...

    skrg ni nuri mengajar tadika ke?

    ReplyDelete
  5. kek yang menggiurkan la...waaallaa sedapnya:)

    ReplyDelete
  6. Salam kenal.
    Kek tu nampak sedap sangat.

    ReplyDelete

Post a Comment

kata-kata manis

Popular posts from this blog

bengkang ubi gula merah

 assalamualaikum 
apa khabar semua ye? alhamdulillah sehat2 hendaknyalah kanwalaupun penat sb baru balik dari Pulau Pangkor tp gagahkan jg wat entry tau. he hee semangat ni selepas mendengar taklimat2 disana . Rindu kalau tak buat enrty lebih 3 hariKe Pangkor bkn suka2 tp ikut boss ke Seminar, nanti next enrty kita wat ceritanya ye
ok hari ni nak cerita pasal kuih bengkang ubi kayu ni. Dulu ada tayang versi kuning sb letak gula putih tp kali ni tukar kaler coklat ni sb letak gula merah. Ubi ni dpt masa blk kg ujung cuti sekolah hari tu.Seminggu jglah baru rajin kopek dan parut ubi ni, sebaik masih elok sb tak ada luka2 pada ubi tu. So dptlah buat bengkang ni @ bingka org KL panggil kan. Aduhhh sedap weh layan bengkang ni, sgt2 lembut dan emmm sedaplah. wat utk sarapan mama pagi minggu he heee 
Masih resepi sama cuma ukuran agak lebih dari hari tu je dan kita tambah sedikit lg santan resepi dulu DISINI
okey sampai disini dulu ye....TQQQQ pada ucapkan hepi besday mendoakan yg baik2 dan ucap…

kuih lapis dwi warna

assalamualaikum
salam sejahtera semuaterima kasih banyak2 pada yg masih sudi kunjung dan memberi sepatah dua kata disini. Sangat2 menghargainya...semoga anda tak jemu utk dtg lagi ye
Agak sibuk sekarang ni kan, tentu semua sedia maklum, utk menjalankan tanggungjawab baru kini. Kepenatan jg sb tu siang dah tak dpt layan lappy, balik umah pula dlm keletihan kena layan anak2 pula. Kalu letak kepala je kat bantal memang terlelap teruslah he heeeok semalam hari ahad baru berkesempatan main masak2...kebetulan  sambil baking kek pisang pastu terus bancuh buat kuih lapis ni. Bolehlah wat utk sarapan.2 org anak daraku pula tak sehat demam on off je dlm minggu ni, selera makan pun kurang,,,emmm pening fikir nak kasi makan apa dah. 
Sedap jg layan kuih lapis ni , selak selapis-selapis macam budak kecik... ok resepi sama jg masih guna resepi k.ann dan sukatan digandakan shj. boleh tgk disini

 kuih lapis
sumber resepi kak ann Periuk Tanah. disiniolahan Mama Saranur (Sukatan digandakan)bahan-bahannya3 c…

semperit @biskut dahlia

 assalamualaikum
selamat berhari minggu semuahari ke 5 kita semua berada dalam bulan Ramadhan yg mulia inialhamdulillah, masih blh berpuasa dgn sempurna tanpa sebarang masalah. 
awal lg ikutkan nak baking biskut2 raya ni kan he hee tp terpaksa buat semperit ni awal sebenarnya sb ada request.nak makan2 dlm bulan puasa bukan utk raya. Tak kisahlah tu kantuan biskut ni nak wat kudapan . Katanya bila raya tak dan nak kunyah2 biskut lgalhamdulillah rezeki kita terima. Lagipun si kenit kat rumah ni pun duk usha suh buat biskut upin ipin ni he hee bolehlah wat kat dia sekali.Kali ni kita wat ikut resepi lain. Biasa resepi lama yg hanya tepung jagung, sgt2 gebus dan rapuh. Resepi kakak sulongkuini resepi rakan fb kak zu, jadi kita cp dari blog kak zu lah ye.tqqq kak zu



SEMPERIT
sumber kak zu
200 gm butter tanpa garam ~ 1cawan
3/4 cawan gula icing1 cawan tepung gandum, 1 cawan tepung jagung 1 cawan tepun custard 1 sudu kecil esen vanilla ~ tak letak 1 kuning telor ceri merah ~ hiasan


CARAnyaPutar but…