iklan

Saturday, 7 April 2012

ketayap lagi tp versi pink


assalamualaikum. 
hari ni layan permintaan anak tekak sendiri he he dek kerana kuih ketayap kaler hijau hari tu tak puas makan
versi pink kaler ni lak sb malas nak blend daun pandan...
 

ketayap @ kuih gulong

bahan-bahannya
  • 2 cawan tepung gandum
  • 1 1/2 cawan air
  • 1/2 cawan susu cair
  • 1 1/2 sudu kecil garam
  • Beberapa titik pewarna 

Cara-cara

  1. Ambil tepung masukkan ke dalam mangkuk letakkan secubit garam dan campurkan dengan air dan susu. Kacau sehingga sebati . 
  2. kemudian tapiskan dan letak pewarna disukai
  3. Panaskan pan, letakkan sedikit minyak dan sendukkan 1 senduk adunan tadi dan layangkan pan agar adunan tadi bulat. Masak sehingga 2-3 minit, angkat jangan terlalu lama. 
  4.  letakkkan inti kelapa dan lipat kedua dua tepi sedikit dan gulung melentang. 
  5. Ulangi sehingga adunan tadi habis. Siap untuk dimakan


 TERIMA KASIH

4 comments:

  1. wah canteknye ketayap ni hehe...kalau anak sy mesti suke makan sebab kaler pink heee

    ReplyDelete
  2. Wow! Ketayap pink pulak ye.... apa pun warnanya, ketayap memang sedap kan Mama Sara.

    ReplyDelete
  3. betul tu k.Amie, apapun warnanya ketayap tetap sedap janji kulit dadar dan intinya menepati citarasa he he

    ReplyDelete
  4. Wow akak....ketayap pink colur lor.mcm menarik jek..nak try loh

    ReplyDelete

kata-kata manis