Skip to main content

jom ke pameran orkid & bonsai


ASSALAMUALAIKUM

dpt peluang ke tempat pameran bunga2 ni memang tak tolak he he cuci2 mata dgn keindahan yg tiada tandingan ini. Kebetulan semalam ahad en. suami  tak ada  program jadi tu yg ajak kesini. Alhamdulillah sampai jg,ingatkan dah tak dpt kesini memandangkan cuaca semalam..berdentam dentum bunyi guruh kan. Mungkin hujan kat tempat lain.
w/pun siap2 nak kesini jam 2 petang lg tp tunda2 tgk keadaan cuaca akhirnya sampai sana 5.30 petang dah pun ,  dpt jalan2 sini sejam je. Tak byk snap gambar...

 
cantik orkid kaler ni kan, sungguh berkenan he he
macam2 kaler yg ada tp paling suker yg kaler purple dan putih ni




Ini Bonsai pokok ceri  kot, sb dipenuhi buah2 ceri, rasa nak petik je ceri yg masak ranum tu he he


Anak dara sorang ni  nak pose ngan bonsai yg ada kura2 comel, boleh kan he he

Esok hari terakhir, sapa2 yg ada masa bolehlah jengah kan, bukan saja pokok2 orkid ada di jual, anak pokok2 buah2 pun ada. Pokok mangga, durian, rambutan macam2 adaaaa
kalaulah ada tanah dah tentu beli he he leh wat dusun buah-buahan..

terima kasih yg berkunjung kesini JUMPA LAGI

Comments

  1. Salam kenal...

    Mak saye suke bunga Orkid..Memang cantik..

    ReplyDelete
  2. Alamak...! apa pasal ucu tertinggal bas ni..tempat2 yg mcm ni mmg fav. ucu n paksu..alahai esok kerja lah pulak..

    ucu ada satu pokok ceri tu..kalau x silap ceri vietnam/filifina buahnya besar2 n skrag dah x nk berbuah, tapi tak jadi bonzai pun..jadi pokok besar sebab tak pandai nak buat bonzai..hahha..

    ReplyDelete
  3. Salam mamasaraNur.akakpun suka tempat pameran bunga gini...cuci mata dg bunga2 yg cantik....bestt..

    ReplyDelete

Post a Comment

kata-kata manis

Popular posts from this blog

bengkang ubi gula merah

assalamualaikum 
apa khabar semua ye? alhamdulillah sehat2 hendaknyalah kan walaupun penat sb baru balik dari Pulau Pangkor tp gagahkan jg wat entry tau. he hee semangat ni selepas mendengar taklimat2 disana . Rindu kalau tak buat enrty lebih 3 hari Ke Pangkor bkn suka2 tp ikut boss ke Seminar, nanti next enrty kita wat ceritanya ye
ok hari ni nak cerita pasal kuih bengkang ubi kayu ni.  Dulu ada tayang versi kuning sb letak gula putih tp kali ni tukar kaler coklat ni sb letak gula merah. Ubi ni dpt masa blk kg ujung cuti sekolah hari tu. Seminggu jglah baru rajin kopek dan parut ubi ni, sebaik masih elok sb tak ada luka2 pada ubi tu. So dptlah buat bengkang ni @ bingka org KL panggil kan. Aduhhh sedap weh layan bengkang ni, sgt2 lembut dan emmm sedaplah.  wat utk sarapan mama pagi minggu he heee 
Masih resepi sama cuma ukuran agak lebih dari hari tu je dan kita tambah sedikit lg santan  resepi dulu DISINI
okey sampai disini dulu ye....TQQQQ pada ucapkan hepi besday mendoakan yg baik2 dan ucap…

kuih lapis dwi warna

assalamualaikum
salam sejahtera semua terima kasih banyak2 pada yg masih sudi kunjung dan memberi sepatah dua kata disini. Sangat2 menghargainya... semoga anda tak jemu utk dtg lagi ye
Agak sibuk sekarang ni kan, tentu semua sedia maklum, utk menjalankan tanggungjawab baru kini. Kepenatan jg sb tu siang dah tak dpt layan lappy, balik umah pula dlm keletihan kena layan anak2 pula. Kalu letak kepala je kat bantal memang terlelap teruslah he heee ok semalam hari ahad baru berkesempatan main masak2...kebetulan  sambil baking kek pisang pastu terus bancuh buat kuih lapis ni. Bolehlah wat utk sarapan. 2 org anak daraku pula tak sehat demam on off je dlm minggu ni, selera makan pun kurang,,,emmm pening fikir nak kasi makan apa dah. 
Sedap jg layan kuih lapis ni , selak selapis-selapis macam budak kecik... ok resepi sama jg masih guna resepi k.ann dan sukatan digandakan shj. boleh tgk disini

 kuih lapis
sumber resepi kak ann Periuk Tanah. disini olahan Mama Saranur (Sukatan digandakan) bahan-bahannya 3 c…

semperit @biskut dahlia

assalamualaikum
selamat berhari minggu semua hari ke 5 kita semua berada dalam bulan Ramadhan yg mulia ini alhamdulillah, masih blh berpuasa dgn sempurna tanpa sebarang masalah. 
awal lg ikutkan nak baking biskut2 raya ni kan he hee tp terpaksa buat semperit ni awal sebenarnya sb ada request. nak makan2 dlm bulan puasa bukan utk raya. Tak kisahlah tu kan tuan biskut ni nak wat kudapan . Katanya bila raya tak dan nak kunyah2 biskut lg alhamdulillah rezeki kita terima. Lagipun si kenit kat rumah ni pun duk usha suh buat biskut upin ipin ni he hee bolehlah wat kat dia sekali. Kali ni kita wat ikut resepi lain. Biasa resepi lama yg hanya tepung jagung, sgt2 gebus dan rapuh. Resepi kakak sulongku ini resepi rakan fb kak zu, jadi kita cp dari blog kak zu lah ye. tqqq kak zu



SEMPERIT
sumber kak zu
200 gm butter tanpa garam ~ 1cawan
3/4 cawan gula icing 1 cawan tepung gandum, 1 cawan tepung jagung 1 cawan tepun custard 1 sudu kecil esen vanilla ~ tak letak 1 kuning telor ceri merah ~ hiasan


CARAnya Putar but…