iklan

Monday, 26 March 2012

jom ke pameran orkid & bonsai


ASSALAMUALAIKUM

dpt peluang ke tempat pameran bunga2 ni memang tak tolak he he cuci2 mata dgn keindahan yg tiada tandingan ini. Kebetulan semalam ahad en. suami  tak ada  program jadi tu yg ajak kesini. Alhamdulillah sampai jg,ingatkan dah tak dpt kesini memandangkan cuaca semalam..berdentam dentum bunyi guruh kan. Mungkin hujan kat tempat lain.
w/pun siap2 nak kesini jam 2 petang lg tp tunda2 tgk keadaan cuaca akhirnya sampai sana 5.30 petang dah pun ,  dpt jalan2 sini sejam je. Tak byk snap gambar...

 
cantik orkid kaler ni kan, sungguh berkenan he he
macam2 kaler yg ada tp paling suker yg kaler purple dan putih ni




Ini Bonsai pokok ceri  kot, sb dipenuhi buah2 ceri, rasa nak petik je ceri yg masak ranum tu he he


Anak dara sorang ni  nak pose ngan bonsai yg ada kura2 comel, boleh kan he he

Esok hari terakhir, sapa2 yg ada masa bolehlah jengah kan, bukan saja pokok2 orkid ada di jual, anak pokok2 buah2 pun ada. Pokok mangga, durian, rambutan macam2 adaaaa
kalaulah ada tanah dah tentu beli he he leh wat dusun buah-buahan..

terima kasih yg berkunjung kesini JUMPA LAGI

3 comments:

  1. Salam kenal...

    Mak saye suke bunga Orkid..Memang cantik..

    ReplyDelete
  2. Alamak...! apa pasal ucu tertinggal bas ni..tempat2 yg mcm ni mmg fav. ucu n paksu..alahai esok kerja lah pulak..

    ucu ada satu pokok ceri tu..kalau x silap ceri vietnam/filifina buahnya besar2 n skrag dah x nk berbuah, tapi tak jadi bonzai pun..jadi pokok besar sebab tak pandai nak buat bonzai..hahha..

    ReplyDelete
  3. Salam mamasaraNur.akakpun suka tempat pameran bunga gini...cuci mata dg bunga2 yg cantik....bestt..

    ReplyDelete

kata-kata manis