Skip to main content

ke PULAU PINANG...

ASSALAMUALAIKUM SEMUA.
Sudahpun minggu kedua persekolahan....rutin harian macam biasa la kan...bangun pagi siap sarapan..dah hantar anak kesekolah. Alhamdulillah syukur sgt2 sb sekolah anak2 dekat je, si abang cuma jalan kaki sekolah belakang umah je dan si kakak naik van w/pun dekat sb xda org nak ngantor he he

masih lagi cerita tentang keluarga....buat sekiankalinya sampai ke Pulau Pinang ni, dekat je kalu dari kampung dalam sejam lebih sampai . Hajat nak kesana sb nak menjengah umah adik di Batu Kawan, dah dekat 2 tahun dia beli umah di sana kami lum sempat melawat lagi. Tu yg ambik peluang cuti sekolah lepas...






bertolak ke sana tengahari dah pun...sampai tepat pada masa makan tengahari tu yg best he he SIL dahpun siap masak2 tunggu kitaorg je. Adikku pulak keja kat MPPP so nak jalan2 kena tunggu kol 5 pm. Tp sb kakak kesayangnye ni dtg so dia balik awal sikit he he kesiankan..tp kan sblm tu sempatlah kami ke jeti dekat bt kawan ni...posink2 ambik angin pantai..

kata SIL salah hari dtg kalau kena hari jumaat mesti best sb boleh beli ikan ketam sotong fresh punya yg baru naik ...ala rugilah ktorg....takper hubby cakap lainkali kita datang tido sana pulak hu hu bestnya tapi bila yek???

Kena tunggu cuti panjanglah kan ha ha



Comments

  1. sekarang gambar semakin cantik2 belaka... kalau dapat bercuti memang bestkan leh jalan2 rumah adik beradikkan... anak2 pun hepi jumpa sepupu sepapat...

    ReplyDelete
  2. alhamdulillah...he he
    betul tu Cho, anak2 memang la suke dpt jumpe sepupu2 dia maklumlah jarang skali dpt kumpul ni.

    ReplyDelete

Post a Comment

kata-kata manis

Popular posts from this blog

bengkang ubi gula merah

assalamualaikum 
apa khabar semua ye? alhamdulillah sehat2 hendaknyalah kan walaupun penat sb baru balik dari Pulau Pangkor tp gagahkan jg wat entry tau. he hee semangat ni selepas mendengar taklimat2 disana . Rindu kalau tak buat enrty lebih 3 hari Ke Pangkor bkn suka2 tp ikut boss ke Seminar, nanti next enrty kita wat ceritanya ye
ok hari ni nak cerita pasal kuih bengkang ubi kayu ni.  Dulu ada tayang versi kuning sb letak gula putih tp kali ni tukar kaler coklat ni sb letak gula merah. Ubi ni dpt masa blk kg ujung cuti sekolah hari tu. Seminggu jglah baru rajin kopek dan parut ubi ni, sebaik masih elok sb tak ada luka2 pada ubi tu. So dptlah buat bengkang ni @ bingka org KL panggil kan. Aduhhh sedap weh layan bengkang ni, sgt2 lembut dan emmm sedaplah.  wat utk sarapan mama pagi minggu he heee 
Masih resepi sama cuma ukuran agak lebih dari hari tu je dan kita tambah sedikit lg santan  resepi dulu DISINI
okey sampai disini dulu ye....TQQQQ pada ucapkan hepi besday mendoakan yg baik2 dan ucap…

kuih lapis dwi warna

assalamualaikum
salam sejahtera semua terima kasih banyak2 pada yg masih sudi kunjung dan memberi sepatah dua kata disini. Sangat2 menghargainya... semoga anda tak jemu utk dtg lagi ye
Agak sibuk sekarang ni kan, tentu semua sedia maklum, utk menjalankan tanggungjawab baru kini. Kepenatan jg sb tu siang dah tak dpt layan lappy, balik umah pula dlm keletihan kena layan anak2 pula. Kalu letak kepala je kat bantal memang terlelap teruslah he heee ok semalam hari ahad baru berkesempatan main masak2...kebetulan  sambil baking kek pisang pastu terus bancuh buat kuih lapis ni. Bolehlah wat utk sarapan. 2 org anak daraku pula tak sehat demam on off je dlm minggu ni, selera makan pun kurang,,,emmm pening fikir nak kasi makan apa dah. 
Sedap jg layan kuih lapis ni , selak selapis-selapis macam budak kecik... ok resepi sama jg masih guna resepi k.ann dan sukatan digandakan shj. boleh tgk disini

 kuih lapis
sumber resepi kak ann Periuk Tanah. disini olahan Mama Saranur (Sukatan digandakan) bahan-bahannya 3 c…

semperit @biskut dahlia

assalamualaikum
selamat berhari minggu semua hari ke 5 kita semua berada dalam bulan Ramadhan yg mulia ini alhamdulillah, masih blh berpuasa dgn sempurna tanpa sebarang masalah. 
awal lg ikutkan nak baking biskut2 raya ni kan he hee tp terpaksa buat semperit ni awal sebenarnya sb ada request. nak makan2 dlm bulan puasa bukan utk raya. Tak kisahlah tu kan tuan biskut ni nak wat kudapan . Katanya bila raya tak dan nak kunyah2 biskut lg alhamdulillah rezeki kita terima. Lagipun si kenit kat rumah ni pun duk usha suh buat biskut upin ipin ni he hee bolehlah wat kat dia sekali. Kali ni kita wat ikut resepi lain. Biasa resepi lama yg hanya tepung jagung, sgt2 gebus dan rapuh. Resepi kakak sulongku ini resepi rakan fb kak zu, jadi kita cp dari blog kak zu lah ye. tqqq kak zu



SEMPERIT
sumber kak zu
200 gm butter tanpa garam ~ 1cawan
3/4 cawan gula icing 1 cawan tepung gandum, 1 cawan tepung jagung 1 cawan tepun custard 1 sudu kecil esen vanilla ~ tak letak 1 kuning telor ceri merah ~ hiasan


CARAnya Putar but…