iklan

Wednesday, 4 January 2012

BUKIT LARUT TAIPING PERAK

ASSALAMUALAIKUM. 
entry kisah jalan2 masa cuti sekolah yg lalu...




 
 Balik ke kampung baru2 ni barulah berpeluang bawa anak2 ke Bukit Larut, tempat yg dah lama nak pergi tapi tak dapat2 ...buat mama diorg inilah kali ke2 naik ats ni, mula2 naik dulu ikut rombongan sekolah dalam darjah 4..hu hu lama sudah kan. Walaupun selalu balik taiping tp x penah naik dah. Cuma kali ni nekad nak naik jugak kebetulan hari yg sama kena hantar ayahandaku ke hospital Taiping utk wat pemeriksaan mata. Kan alang2 ke Taiping tu lagipun lama kena menunggu ambil peluang ke sana jap. Pas hantar ayah ke spital 8.pagi tu terus ke bkt larut mula2 frustttt sb tiket full .Terpaksa pujuk2 org kaunter tiket dan kena tunggu lebihkurang sejam jg kalau kekosongan maklumlah coti sekolah ni kan fulll..Alhamdulillah ada rezeki dptlah 
 naik ke ats tu.
Tiket 18 hinggit utk kami berempat.Dewasa RM6 & kanak2 RM3. Bawah 5 thn free... Nak sampai atas tu kena naik land rover (jip) yg disediakan muat dlm 10 org je. Memang adventure tul jalannya berbukit koner2...silap hb leh muntah2 ..Nak naik jalan sendiri(jln kaki) pun boleh tp makan masa pailng cepat 3 jam...baru sampai...
aduh memang tak larat... 

 

 budak yg sangat happy dapat jalan-jalan..... dah penat panjat bukit duk lepak2 kat tangga pulak

sementara tunggu jip yg nak bawa kitorg turun semula.
ok lepas ni kita g ke Pulau Pinang pulak k....

4 comments:

  1. assalamualaikum kak...
    akak dah bape kali naik bukit larut tu kak? nani lom pernah naik pun lagi.. banyak kali mintak ngan en.abg bawa gi sana, tapi tak bawa.. la ni dah pindah KL susah la nak pegi sana kalau cuti tak lama.. nak menempek celah ketiak mak lagi, tak puas nanti.. eheheheh cantek kan atas bukit larut tu, banyak bunga2 kan... nani pun tak pernah sampai, tapi dengar kata ada hotel, dan ada ladang bunga tulip gak.. ye ke.. jip tu skrg kena bayar berapa kak? hmmmm dulu2 ingat dalam rm4 kot..

    ReplyDelete
  2. salam kenal juga..
    sy ni walaupon dok kt perak..tp x penah sampei bukit larut tu...xde rezki lg..tp satu hr nnti nk gak pg..
    ** mekacih dtg blog kiter

    ReplyDelete
  3. w/salam...Jasnani
    baru ke2 dik..mula2 naik dulu muda belia sgt sekolah darjah 4..he he
    tak macm dulu bunga2 tak byk, tulip pun tak x tanam. bolehlah ambik angin sejuk atas bukit tu dan nampak tepeng dari atas...yg bestnya masa naik fuhhh koner2 dasyat wooooo
    nak tido blh ada penginapan..jip akak berempat 18 hinggit sarah free bawah umur hee

    ReplyDelete
  4. assalamualaikum kak...

    ladang tulip kat siti ada lagi tak? sbb pernah dengar cite kata dah tutup...

    ReplyDelete

kata-kata manis