iklan

Friday, 2 December 2011

LOMPANG HIJAU




Salam sejahtera semua, makan apa hari ni ye? orang dah makan tengahari tapi kita duk sibuk ngan makan pagi lgi ni he he. Hari ni wat sarapan kuih lompang ataupun kasui. Kita biasa panggil nama lompang je...
lompang kaler hijau sebab nak segarkan mata....

bukan apa tak dak gula merah tu yg wat kaler hijau...he he kes malas ni
apapun asal leh makan ye tak, paling suke makan letak kelapa parut banyak2 sikit....sedapppp
macam2 resepi ada kan tp yg ni kita ikut resepi dari majalah Harmoni, lama sudah...tp simpan dlm fail resepi2ku...tak ada pulak tulis nama yg empunya resepi..wat rujukan sendiri dan siapa2 yg nak cuba bolehlah tengok sini ye


bahan2nya

150 gm tepung beras
1/2 biji kelapa-ambil 400 ml santan
150 gm gula
1 sudu kecil tepung ubi


cara penyediaan


campurkan kesemua bahan2 kacau hingga gula hancur
kemudian letak pewarna dan tapiskan..
bolehlah dikukus dlm 20 minit.


alhamdulillah siap sebagai makan pagi tp wat makan petang pun ok kan...
SELAMAT MENCUBA..














1 comment:

  1. senangnye kak,, asben nani ada war2kan nak makan lompang.. tapi nani tengok akak wat ni baru teringat.. nak wat gak ler, insyaALLAH kalau tak de aral melintang secepat mungkin.. mekasih ya kak.. :)

    ReplyDelete

kata-kata manis