iklan

Wednesday, 7 December 2011

elegik rambutan ooo rambutan

assalamualaikum semua ..
hendaknya kita semua diberikan kesihatan yg baik hari ini dan hari2 yg mendatang.

Jadi kena beringat sebelum kena, Sihat sebelum sakit  ye tak...


Hari ni tetiba tayang buah rambutan pulak..kan apa ke hal. hu hu sebenarnya nak lepaskan geram sebab tak leh makan buah kegemaranku dari dulu2 ni. 
Sekarang kan ada byk jual entah musim kat negeri mana. Rasanya skrg bila2 masa ada jual kan buah rambutan ni. Tak susah kalu sapa-sapa yg mengidam he he

Dulu2 lainlah,,,,setahun sekali kot musim rambutan ni.teringat citer dulu2 kat kampung pokok rambutan belakang umah je. Jadi tempat lepak2 bila balik sekolah, siap leh panjat lagi....Tiba musim buah-buahan lagilah seronok leh la main petik2 je,sampaikan belum sempat masak ranum baru keluar kaler kuning2 sikit dah kena petik punyalah excitednya kan he he


Cuma skrg ni ada sikit compius hu hu nape yek la ni dah tak leh makan lagi rambutan ni...byk kali perasan bila makan je rambutan bibirku gatal2 dan macam kemerahan pastu mengelupas...sedeyyyyy sgt2 3,4 hari gak nak ok balik. Kesiankan daku...mak kata elegik. Dah try basuh banyak kali sblm makan dan kupas pakai pisau tapi still sama kesannye..Nape yek pleaseeeee sapa yg tau hu hu ada ke sapa2 cam ni.

Susah betul tiapkali terpandang buah rambutan ni keinginan tarpaksa disekat hu hu skrg kena tengok je.lah.. cukup menguji kesabaranku. Ni duk sebakul rambutan kuning kat dapur...aduhhhh kena tutup mata nampaknya....

1 comment:

  1. sedapnya kak rambutan... smlm tengok kat fb cida, nampak rambutan.. ingat nak beli balik keje tadi.. tapi dah kelain plak,, gi singgah pasar malam beli ikan beli lauk, beli ayam.. dah tak ingat nak beli rambutan.. tapi susah sikit lah kalau nak beli rambutan dlm rumah ni, haikal tu suka makan rambutan.. tapi somput kak.. tak leh makan banyak2.. kalau sebijik dua leh la org tua2 kata wat ubat.. kalau dah makan berkilo2 abis la.. jenuh nunggu kat emergency department hospital serdang la plak.. hihihi..selalunya camtu lah.. nak beli pun kena sorok2..

    ReplyDelete

kata-kata manis