iklan

Friday, 18 November 2011

bingka jagung

 


assalamualaikum dan selamat makan malam ye...

malam ni nak kongsi resepi bingka jagung pulak, boleh jg nak makan malam 2 ni dan nak wat sarapan esok pagi pun boleh jugak he he 
kebetulan je nak habiskan jagung dlam tin yg masih ada setengah, kot lg lama kang dah sedap pulak. lebihan masa wat puding jagung tp puding jagungnya tak snap.. 
resepi copy dari dapur Suzi blogsport  terima kasih puan Suzi




bahan-bahannye

1 cawan susu cair
1 1/2 cwn air
2 biji telur
1 cawan tepung gandum
1 cawan tepung kastad
1 tin jagung ( daku letak 1/2 tin je)
3/4 cawan gula
1 s/b marjerin cair

cara-caranye


sebatikan semua bahan2 diatas ( daku blend je kecuali jagung)
pastu masukkan dlm acuan yg telah dilenser ngan minyak @ butter
bakar  45 atau lebih 9daku cuma lebihkan 15 minit lg api atas sahaja supaya nampak garing)
dah sejuk leh potong dan makan....


ok selamat mencuba ye...









2 comments:

  1. Assalamualaikum...
    akak.. lama tak nampak akak kat fb.. mane menghilang ye.. :) nani harap akak sihat hendaknya ye.. :)

    wahhhh mmg sedap wat bekfes ni.. tapi apa salahnya kalau nak makan waktu malam pun.. selera macam2 kan.. :) eheheh nak share gak resepi ni.. nanti senang nak tengok kot2 nak wat... :)

    ReplyDelete
  2. waalaikumsalam
    alhamdulillah sihat je...
    saje ada masalah sikit pasal fb so hilang mood dan malas nak buka fb huh uh tp kadang2 akak tgk2 camtu je tp tak komen apapun. dan akak tukar nama lain pun kalu bkak pun akak tgk fb yg nama
    isszaranur...nani x perasan kot

    ReplyDelete

kata-kata manis